تداوم روند افزایشی دما در اغلب نقاط و وزش باد و بارش باران در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با اعلام روند افزایش دما در غالب مناطق کشور تا روز دوشنبه از خیزش  گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق غربی خبر داد.
«امین حسین نقشینه»، کارشناس سازمان هواشناسی ، در تشریح وضعیت جوی  چند روز آینده کشور اظهار داشت: از امروز(شنبه) با تقویت سامانه بارشی جدید،  بارش های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمان آغاز می شود. البته دامنه این بارش ها تا ارتفاعات مرکزی البرز و شمال سیستان و بلوچستان هم ادامه خواهد داشت.
نقشینه خاطر نشان کرد: از فردا در شمال آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی شاهد بارش پراکنده  خواهیم بود. همچنین از  بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد. با ورود این سامانه سه‌شنبه شمال غرب، غرب و جنوب غرب  کشور بارانی می‌شود.وی  با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید  در مناطق غربی کشور، ادامه داد: در 2 روز آینده در شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور شاهد  وزش باد نسبتاً شدید خواهیم  بود. همین موضوع  سبب خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد می‌شود.کارشناس سازمان هواشناسی  با تأکید بر اینکه  از امروز دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل  چندین درجه افزایش خواهد داشت، افزود: در این مدت آسمان تهران  صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود.
جاده پونل - خلخال بازگشایی شد
جاده پونل - خلخال که بعد از نخستین بارش برف پاییزی سال‌گذشته بسته شده بود، روزگذشته بازگشایی شد و در مسیر عبور و مرور قرار گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی