دکتر رئیسی در ضیافت افطار با جمعی از خیرین:

همراهی دولت و خیرین موجب چند برابر شدن توان مقابله با محرومیت در کشور می‌شود

همراهی دولت و خیرین موجب چند برابر شدن توان مقابله با محرومیت در کشور می‌شود
رئیس جمهور همفکری و همراهی دولت و خیرین را موجب چند برابر شدن ظرفیت و توان مقابله با محرومیت و فقر در کشور عنوان کرد و با تأکید بر اینکه فقر زیبنده کشور اسلامی نیست، تلاش مضاعف همه دست‌اندرکاران و مسئولین مرتبط را برای رخت بربستن فقر و محرومیت از کشور خواستار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در دیدار با جمعی از خیرین و مسئولین مؤسسات خیریه که با ضیافت افطار همراه بود، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت(ع)، خدمت منفعت‌محور و انسان‌دوستانه را از اقسام مختلف خدمت در دنیا و در فرهنگ‌های مختلف عنوان کرد و گفت: بر اساس آموخته‌های دینی ما، نگاه متعالی به مسأله خدمت، رویکرد خدامحور است که در فرهنگ ما با مضامینی همچون وقف و نذر شناخته می‌شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بسیاری از خدمات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسط خیرین به شکل داوطلبانه و بدون در نظر گرفتن نفع شخصی صورت می‌گیرد، اظهارداشت: کار خیر صرفاً در مسائل مالی تعریف نمی‌شود بلکه دانشمند، متخصص یا نخبه‌ای که دانش، ابتکارات و خلاقیت‌های خود را به صورت داوطلبانه به جامعه ارائه می‌دهد نیز خیّر محسوب می‌شود، از همین روست که بر اساس احادیث و روایات اهمیت فاعل خیر از کارِ خیر بالاتر است.
دکتر رئیسی ضمن تقدیر از نقش خیرین و مؤسسات خیریه در ایام همه‌گیری کرونا و رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در کشور، بر ضرورت توجه و مشارکت دادن بیشتر خیرین در حوزه سلامت، مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی و رفع آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
رئیس جمهور در این نشست، همچنین ناظر به سخنان تعدادی از خیرین و مسئولین مؤسسات خیریه، بر ضرورت تشکیل دبیرخانه و کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران و چهره‌های خیّر برای تهیه و تبیین نظام مسائل مؤسسات خیریه و همچنین بررسی کارشناسی و ارائه راهکار و راه‌ حل این مسائل تأکید کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی