سیاسی

رئیس قوه‌ قضائیه: دستگاه‌ها در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی به تکالیف قانونی عمل کنند
رئیس قوه قضائیه گفت: همه دستگاه‌های موظف و مکلّف در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، باید از همه ظرفیت‌های قانونی موجود برای مقابله و مواجهه با این ناهنجاری‌ها بهره بگیرند.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، روز گذشته در نشست شورای عالی قوه قضائیه ضمن تشریح پنج وظیفه‌ای که در یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای قوه قضائیه در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی تعریف شده است، افزود: وظایف و مسئولیت‌های فراجا، سایر ضابطین و دستگاه قضایی هم در این مقوله وفق مواد قانونی موجود در قانون مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری و دیگر مقررات، مشخص بوده و اهتمام بر اجرای این تکالیف قانونی مورد تأکید است.
رئیس قوه قضائیه گفت: بسیاری از موارد ناظر بر ناهنجاری‌های اجتماعی، باید در دادگاه مطرح و رسیدگی شوند، اما دادسراها نیز نسبت به برخی از این امور، وظایف و تکالیفی برعهده دارند؛ بر همین اساس، بخشنامه‌ای صادر خواهیم کرد تا مراجع قضایی ذیربط روشن‌تر و واضح‌تر به تکالیف خود در امر رسیدگی به پرونده‌های ناظر بر ناهنجاری‌های اجتماعی اشراف و وقوف داشته باشند.
رئیس دستگاه قضا ضمن اشاره به حریم خصوصی افراد و ممنوعیت تعرض به این حریم‌ها، تصریح کرد: در قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» حریم‌های خصوصی و غیرخصوصی تعریف شده است و مصادیق این موضوع روشن است.
 

 

سهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدیویی 8 درصد تعیین شد
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور همچنین مصوبه تعیین حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدیویی تا پایان سال ۱۴۰۳ را به وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس این ابلاغیه، هیأت وزیران در جلسه 21 اسفندماه سال گذشته به استناد ماده واحده قانون «اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات» (مصوب ۱۳۹۳) حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدیویی تا پایان سال ۱۴۰۳ به میزان ۸ درصد تصویب کرد.
 

 

اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی
 بی‌پاسخ نخواهد ماند
سخنگوی دولت به شهادت دو نفر از پاسداران مدافع حرم در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق واکنش نشان داد.
به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «عادت رژیم صهیونیستی و سایر تروریست‌های دولتی در مواقع بحران، انجام اقدامات تروریستی در خارج از مرزهاست تا افکارعمومی را منحرف کرده و اجازه ندهند عمق مشکلات داخلی آنها روشن شود.»
وی در ادامه آورده است: «اقدامات تروریستی بی‌پاسخ نخواهند ماند.»

جستجو
آرشیو تاریخی