وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ترویج و توسعه تعالیم و فرهنگ قرآنی مهم‌ترین مأموریت دولت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه مجوز ۳ هزار مؤسسه قرآنی صادر شده است، گفت: توسعه و ترویج تعالیم و فرهنگ قرآنی در صدر برنامه‌های ما قرار دارد و این مهم‌ترین مأموریت دولت است.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم گشایش سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) افزود: توجه به فرهنگ قرآنی در رأس فعالیت‌ها قرار دارد و عقبگرد و ارتجاع نداریم. بازگشت به برهنگی، ارتجاع است و در این حرکت نورانی جایی ندارد.
وی افزود: جامعه هر روز باید به سلوک مؤمنانه بیشتر آراسته شود. این برنامه جدی دولت انقلابی و مردمی در تمامی بخش‌هاست.

صدور مجوز 3000 مؤسسه قرآنی
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در حوزه قرآن تحولات بزرگی را شاهد بودیم، تأکید کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳ هزار مجوز مؤسسه قرآنی صادر کرده‌ایم. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ با حمایت رئیس جمهور و همراهی مجلس گام‌های بلندی برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف و در صدر آن برای حوزه قرآنی برداشته شده است. برنامه‌های آموزشی قرآنی هم در جریان است و در این زمینه در طرح بشری در سال گذشته بیش از ۵ هزار مربی قرآنی تربیت کردیم.
وی گفت: در برخی روستاهای کشور بیش از ۳۰۰ بانوی حافظ قرآن داریم که این اتفاق جزو افتخارات نظام اسلامی است و در دولت سیزدهم این مسیر با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.
گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از دهم ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا 24 ماه صیام مصادف با ۲۶ فروردین ماه ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی