دو خط خبر

عید فطر و بعد از ماه مبارک رمضان 
با موج جدید سفر مواجهیم

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: بعد از پایان تعطیلات نوروزی شب‌های قدر و عید فطر را داریم که این دو مناسبت‌ نشان می‌دهد به احتمال زیاد با یک موج دیگری از سفر مواجه خواهیم بود که البته شهرهای مذهبی احتمالاً مقصد سفر بسیاری از مسافران باشد.

 

۱۴۲ عملیات برای نجات گرفتارشدگان در کوهستان
سخنگوی طرح نوروزی هلال احمر از انجام ۱۴۲ عملیات کوهستان توسط تیم‌های هلال احمر برای نجات گرفتارشدگان در مناطق صعب العبور خبر داد و گفت: در مجموع ۳۹۱۵ عملیات و خدمت تا ۱۲ فروردین انجام شد که ۱۷۹۲ مورد جاده‌ای، ۱۶۰ عملیات در خصوص حوادث جوی، ۳۵ عملیات در محیط‌های آبی و ۱۴۲ عملیات نجات کوهستان انجام شده است.

 

اورژانس هوشمند می‌شود

جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور از برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی اورژانس در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اورژانس در سال 1402هوشمندسازی و به‌روز‌رسانی خدمات اورژانس و دوراپزشکی (به کارگیری فناوری الکترونیک و دیجیتال به منظور اعمال مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی از بیمارانی است که در نقاط دور از مرکز بهداشتی درمانی به سر می‌برند)است. به همین منظور سیستم کاغذی در اورژانس حذف خواهد شد و همه کارها و ثبت گزارش‌ها به صورت هوشمند و رایانه‌ای انجام می‌شود.

 

ساعت آغاز به کار مدارس نسبت به گذشته تغییری ندارد

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد: با توجه به دو نوبته بودن اکثر مدارس، ساعت آغاز به کار مدارس نسبت به گذشته تغییری نخواهد داشت. به گزارش فارس، اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد: به اطلاع فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان می‌رساند: تمام مدارس شهرستان‌های استان تهران، مطابق با روال گذشته از امروز14 فروردین ۱۴۰۲ میزبان دانش‌آموزان خواهند بود و فعالیت تربیتی و آموزشی مدارس در دو نوبت صبح و عصر برقرار است. با توجه به دو نوبته بودن مدارس، ساعت آغاز به کار مدارس نسبت به گذشته تغییری نخواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی