سیاسی

مجلس به ماجرای سو‌ءمدیریت در پرداخت مطالبات معلمان ورود می‌‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ورود و پیگیری مجلس موجب شد تا سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش اقداماتی را برای حل این مشکل انجام دهند و بخشی از مطالبات فرهنگیان به حساب آنها واریز شود اما متأسفانه همچنان حقوق معلمان به شکل تمام و کمال پرداخت نشده است.
به گزارش تسنیم، علی بابایی کارنامی افزود: مجلس در راستای انجام وظایف نظارتی خود پس از شروع به کار در سال جدید، پرداخت نشدن مطالبات معلمان را با جدیت مورد بررسی قرار می‌دهد و با هر دستگاهی که در این موضوع مرتکب قصوری شده باشد، قانونی برخورد خواهد کرد.

 

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:
رأی دادگاه لاهه حقانیت ملت ایران در برابر غارتگری امریکا را نشان داد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای درباره پیروزی حقوقی ایران بر رفتارهای باج‌خواهانه امریکا، تأکید کرد: رأی دادگاه لاهه حقانیت ملت مظلوم و مقتدر ایران و مسیر طی شده ۴۳ ساله انقلاب اسلامی را به ویژه در برابر خوی غارتگرانه دولت امریکا نشان داد. به گزارش ایرنا، در بخشی از بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آمده است: رأی دادگاه لاهه ضمن آنکه سندی بر حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مقاومت و ملت‌های مظلوم بود، گواه دیگری بر شکست هژمونی امریکا در عرصه های مختلف از جمله در مهمترین مرجع رسیدگی به شکایت دولت های جهان بود. دادگاه بین‌المللی دادگستری علاوه بر آنکه دولت امریکا را ناقض معاهده مودت با ایران دانست و مسدود کردن ۲ میلیارد دلار از اموال ملت ایران به بهانه‌های واهی همچون حمایت از تروریسم را رد و خلاف معاهدات بین‌المللی دانست، رأی به التزام به جبران خسارت‌های وارده به جمهوری اسلامی ایران هم داد که این رأی الزام آور ابعاد پیروزی ملت ایران را دو چندان می‌کند.
 

یادداشت اعتراضی سفارت ایران نسبت به بی‌اخلاقی برخی رسانه‌های جمهوری آذربایجان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، نسبت به اقدامات اهانت‌آمیز و بی‌اخلاقی برخی رسانه‌های جمهوری آذربایجان علیه کشورمان، یادداشتی اعتراضی منتشر کرد. به گزارش ایرنا، در پی تداوم اقدامات خارج از نزاکت و توهین آمیز توسط برخی رسانه‌های جمهوری آذربایجان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو یادداشت اعتراضی شدیداللحنی به وزارت امور خارجه این کشور ارسال کرد. سفارت ایران در این یادداشت ضمن درخواست توقف این روند و جبران آن، نسبت به عواقب منفی و خسارت بار تداوم این بداخلاقی رسانه‌ای بر مناسبات آتی ۲ کشور هشدار داد.

 

ادامه تلاش دولت برای 
بازگشت دریاچه ارومیه به وضعیت طبیعی
سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: بارش‌های خوب سال جاری و اقدامات صورت گرفته برای احیای ‎دریاچه ارومیه، بخصوص افتتاح سامانه انتقال آب سد کانی سیب، آثار خود را در حال و روز این دریاچه بزرگ نشان داده است. به گزارش تسنیم، علی بهادری جهرمی افزود: کار تمام نشده و دولت همچنان تلاش خود را برای بازگشت این دریاچه به وضعیت طبیعی خود ادامه می‌دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی