حوادث آخرین روز تعطیلات نوروز

هر ساله آخرین روز تعطیلات نوروز یا همان روز طبیعت با حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی همراه است هر چند امسال با توجه به تقارن ماه رمضان شاهد حضور کمتر مردم در طبیعت بودیم و همین موضوع آمار حوادث را تا حدودی کاهش داد اما همچنان حوادث غیر منتظره‌ای برای برخی هموطنانمان رخ داد و شیرینی این روز را تلخ کرد.

مرگ عروس و داماد
 یکی از تلخ‌ترین حوادث دیروز مرگ تازه عروس و داماد هشترودی بر اثر گازگرفتگی بود.سیدجلال موسوی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ هشترود در تشریح این حادثه گفت: صبح یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، یک زوج جوان ۳۰ و ۲۸ ساله در روستای یانوق هشترود به‌دلیل گازگرفتگی، جان خود را از دست دادند. یک زن ۵۷ ساله نیز دچار مصدومیت شده بود که هر ۳ به بیمارستان هشترود منتقل شدند. بنا به اعلام اهالی روستا، این زوج جوان در روزهای نخست امسال ازدواج کرده بودند.
 
حادثه برای 12 گردشگر
صبح دیروز ۱۲ گردشگر که سوار بر قایق تفریحی در سواحل بندر لنگه دچار حادثه شده بودند نجات پیدا کردند. مرتضی سالاری، مدیر بنادر غرب هرمزگان در این باره گفت: صبح ۱۳ فروردین یک فروند قایق تفریحی که حامل ۱۲ سرنشین بود، به‌دلیل بی‌توجهی به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای صادر شده از سوی سازمان بنادر و هواشناسی و از کار افتادن موتور قایق در دریا سرگردان بودند که بلافاصله پس از اعلام پیام اضطرار به مرکز فرعی جست‌و‌جو و نجات دریایی بنادر غرب استان هرمزگان، شناورهای جست‌و‌جو و نجات و همیار ناجی که به منظور حفظ ایمنی در بنادر غرب استان هرمزگان مستقر شده‌اند به محل اعزام شدند و تمامی سرنشینان قایق را از خطر غرق‌شدگی و مرگ نجات دادند. مالک و ناخدای قایق برای سیر مراحل قانونی به مقامات ذیصلاح تحویل شدند.
  
غرق شدن در رودخانه قزوین
پیکر بی‌جان یک مرد ۲۴ ساله که در رودخانه روستای خوزنان آبیک قزوین غرق‌ شده بود نیز دیروز، از سوی غواصان سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین از آب خارج شد. قدیر موسی‌خانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در تماس نیروی انتظامی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی قزوین از غرق شدن مرد ۲۴ ساله که برای شنا وارد آبشار و رودخانه واقع در روستای خوزنان آبیک قزوین شده بود، خبر داده شد. غواصان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام و با استفاده از تجهیزات تنفسی غواصی، پس از ساعت‌ها عملیات جست‌و‌جو موفق به کشف جسد این مرد شدند. به گفته شاهدان عینی وی به‌ قصد شنا وارد رودخانه شده بود.
 
کشف جسد مسافر گشمده
روز شنبه 12 فروردین یک مسافر نوروزی اهل شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد که در شهر ماهشهر استان خوزستان کار می‌کرد در کوه نِیر واقع در بخش سرفاریاب شهرستان چُرام گم شد. «علمدار دستور» رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چرام گفت: این فرد به همراه خانواده به روستای پُشت چِندار سفر کرده و برای کوهنوردی و تهیه برف به‌سمت قله کوه نِیر صعود کرده بود که ناپدید شد. با اعلام این خبر و با تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و هیأت کوهنوردی شهرستان‌های کهگیلویه و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد، جسد مسافر گمشده صبح یکشنبه 13 فروردین در ارتفاعات کوه نِیر واقع در بخش سرفاریاب شهرستان چُرام پیدا شد.

انفجار خانه
صبح دیروز بر اثر انفجار گاز شهری 3 خانه در اصفهان دچار خسارت شدیدی شدند. فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۱۰ و ۱۷ دقیقه صبح یکشنبه در خیابان ابوریحان بیرونی اتفاق افتاد و به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این انفجار به احتمال زیاد در اثر نشت گاز شهری اتفاق افتاده است. 

حادثه در خوزستان
بر اثر دو حادثه گاز گرفتگی و غرق شدگی در شهرستان‌های لالی و اندیکا استان خوزستان سه نفر جان باختند. سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اثر حادثه مسمومیت ناشی از گاز پیک نیک در یک چادر مسافرتی در منطقه دوراهی لالی دو نفر جان خود را از دست دادند.
عارف اصل شرهانی افزود:همچنین ظهر یکشنبه بر اثر حادثه غرق شدگی در پل هامون سمت سد شهید عباسپور در شهرستان اندیکا یک نفر جان خود را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی