اعلام مقررات مربوط به افزایش دستمزد برمبنای کسر حق بیمه در سال جدید

بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق‌بیمه در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی صادر و بر اساس آن حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع) مبلغ یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال اعلام شد.
به گزارش ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، براساس این بخشنامه، حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع) ‌ مبلغ یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال اعلام شده و سایر سطوح دستمزدی مبنای کسر حق بیمه نیز براساس آخرین دستمزد روزانه سال ۱۴۰۱، معادل ۲۱ درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۸۳ هزار و ۵۹۶ ریال افزایش می‌یابد.
در بخشنامه سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین آمده است: با توجه به اینکه طبق بند (۳) تصویبنامه شورای عالی کار مقرر شده کارفرمایان مشمول قانون کار به کارگران اعم از دائم و موقت و مجرد یا متأهل، ماهیانه مبلغ ۱۱ میلیون ریال بابت کمک ‌هزینه اقلام مصرفی خانوار به‌عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای و همچنین بر اساس مصوبه سال گذشته کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به‌عنوان حق مسکن (از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱) به کارگران مشمول قانون پرداخت کنند، لذا کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار باید به هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبالغ یادشده به همراه سایر اقلام مشمول کسر حق‌بیمه از جمله خواروبار در ایام اشتغال و... در ستون‌ مربوطه و کسر حق‌بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعبه اقدام کنند.
متن کامل بخشنامه تعیین دستمزد مبنای کسر حق‌بیمه در سال ۱۴۰۲ که از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی صادر شده است، در پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir قابل مطالعه و دانلود است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی