آیت‌الله رئیسی در همایش سراسری مدیران دولت مردمی:

اداره کشور نیازمند همراهی و هماهنگی همه نهادهای کشور است

رئیس جمهور سیاست داخلی دولت را متکی به ظرفیت‌های عظیم داخلی و سیاست خارجی دولت را مبتنی بر نگاه متوازن در روابط با همه کشورها دانست و گفت: ما با همه کشورهای دنیا به صورت متوازن تعامل داریم اما هیچ‌گاه مسایل کشور را به اخم و لبخند چند کشور گره نزدیم. امروز هر کشوری که بخواهد با جمهوری اسلامی تعامل داشته باشد، زمینه آن فراهم شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در همایش سراسری مدیران دولت مردمی در راستای مهار تورم و رشد تولید، با اشاره به اینکه کارهای خوبی در گذشته انجام شده است، گفت: از جمله اقتضائات نگاه تحولی این است که تلاش کنیم نقاط قوت اقدامات انجام شده، تقویت و نقاط ضعف آن جبران شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه زمان برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید با رویکرد تحولی اقداماتی درخور ملت شریف ایران و انتظارات رهبر معظم انقلاب را انجام دهیم، تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید در وعده‌هایی که به مردم داده شده خلف وعده شود و همچنین باید نسبت به اقدامات صورت گرفته به صورت مستمر به مردم گزارش داده شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز وظایف مهم و سنگینی بر عهده دولت است که باید با مسئولیت‌پذیری و پرهیز از فرافکنی به نحو مطلوب انجام شود، تصریح کرد: اداره کشور نیازمند همراهی و هماهنگی همه نهادهای کشور است.
آیت‌الله رئیسی با ابراز گلایه از اضافه برداشت برخی مؤسسات از بانک مرکزی و آثار مخرب آن در به‌هم خوردن نظام پولی و بانکی کشور، دستورداد نسبت به جلوگیری از این رویه غلط اقدام و تکلیف این مؤسسات نیز به فوریت روشن شود.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل بازار ارز تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و صادرکنندگان موظفند از سیاست ارزی دولت در مرکز مبادله ارز و طلا تبعیت کنند و هر مدیری که برخلاف این سیاست عمل کند، فوراً برکنار خواهد شد.
دکتر رئیسی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و جلوگیری از تصمیمات تورم‌زا در راستای تحقق شعار سال، خبرداد و گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است بودجه امسال را بررسی و بخش‌هایی که منجر به ایجاد تورم می‌شود اصلاح و مجدداً به مجلس محترم ارسال کند.
رئیس جمهور تراز کردن همه ناترازی‌های اقتصادی به ارث رسیده به دولت را از دیگر وظایف مهم دولتمردان در سال جدید برشمرد و وزارتخانه‌های اقتصادی از جمله وزارت صمت، نفت، نیرو، جهادکشاورزی و اقتصاد را مکلف کرد رشد تولید و مهار تورم را در همه بخش‌ها به عنوان محور کار خود قرار دهند.
آیت‌الله رئیسی همچنین مدیریت پیگیرانه و مجدانه را رمز موفقیت در انجام مأموریت‌ها و وظایف مدیران دولت دانست و بر ضرورت پرهیز از گرفتار شدن در حاشیه‌ها تأکید کرد.
متن کامل این خبر و سایر اخبار را در سایت ایران آنلاین (ion.ir) بخوانید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی