سیاسی

امیر عبداللهیان: سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم می کنیم

وزیر امور خارجه با دعوت از دولت فرانسه به رعایت حقوق بشر گفت: سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز جمعه در توئیتی که در صفحه کاربری خود در فضای مجازی منتشر کرد، دولت فرانسه را به رعایت موازین حقوق بشر فراخواند.
وی نوشت: سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم می‌کنیم. دولت فرانسه را به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور علیه مردم کشورش که به صورت مسالمت‌آمیز مطالبات خود را پیگیری می‌کنند، فرا می‌خوانیم.


واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به تحولات اخیر در سوریه
هرگونه بهانه‌گیری برای حمله به پایگاه‌ها، بدون درنگ با پاسخ متقابل روبرو خواهد شد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره حمله به پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه گفت: هرگونه بهانه‌گیری برای حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه برای مقابله با تروریسم و عوامل داعش در خاک این کشور ایجاد شده، بدون درنگ با پاسخ متقابل روبرو خواهد شد.
به گزارش ایرنا، کیوان خسروی به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مشارکت ایران در حمله به پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه واکنش نشان داد و تاکید کرد: آمریکا تلاش دارد با فرافکنی و فرار از تبعاتی که اشغال غیرقانونی بخشی از خاک سوریه متوجه نیروهای نظامی این کشور می‌کند، اتهاماتی را متوجه ایران نماید که واقعیت ندارد. واشنگتن نمی‌تواند با ایجاد بحران‌های تصنعی و دروغ‌پردازی، مقابله‌ طبیعی و قانونی کشورهای اشغال شده با نیروهای نظامی آمریکا را به کشورهای دیگر منتسب کند.
خسروی در ادامه گفت: ایران برای مقابله با تروریسم وابسته و ایجاد امنیت پایدار در سوریه، هزینه‌های زیادی را متحمل شده و با هرگونه اقدامی که ثبات در این کشور را با مخاطره روبرو کند، مخالف است و با آن مقابله می‌کند. نقش آمریکا در ایجاد و حمایت از داعش به عنوان ابزار نیابتی برای پیگیری اهداف سیاسی در سوریه و عراق بر همگان آشکار است و طی دو روز گذشته نیز بالگردهای آمریکایی با چندین سورتی پرواز با هدف توسعه بی‌ثباتی در سوریه اقدام به جابه‌جایی تروریست‌های داعشی در خاک این کشور کرده‌اند که باید در قبال آن پاسخگو باشند. هرگونه بهانه‌گیری برای حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه برای مقابله با تروریسم و عوامل داعش در خاک این کشور ایجاد شده بدون درنگ با پاسخ متقابل روبرو خواهد شد.


واکنش ایران به نشست نخست وزیران رژیم اشغالگر قدس و رژیم انگلیس

کنعانی: خشم نتانیاهو و سوناک از تحولات مثبت در منطقه عجیب نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اخبار منتشره از نشست نخست وزیران رژیم اشغالگر قدس و رژیم انگلیس گفت: با در نظرداشتن سوابق سیاه این دو رژیم و در شرایطی که منطقه شاهد تحولات مثبت است، خشم و نارضایتی این دو از روند تحولات منطقه و تلاش آنان برای تضعیف و تخریب این روند عجیب نیست.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی، دیروز،  در واکنش به خبر منتشر شده درخصوص نشست نخست وزیران رژیم اشغالگر قدس و رژیم انگلیس اظهار داشت: از طنزهای ماندگار تاریخ است که دو رژیم که یکی از آنها وجودش بر پایه غصب سرزمین ملتی دیگر، جنایات روزمره و کودک‌کشی بنا شده و با وجود داشتن زرادخانه تسلیحات اتمی، گستاخانه از الحاق به "ان پی تی" سر باز می‌زند و رژیم دیگر که آثار سیاست‌های جنگ‌طلبانه و فتنه‌انگیزانه‌اش در جای‌جای منطقه دیده می‌شود، در مواضعی وقیحانه، جمهوری اسلامی ایران را که لنگر ثبات در منطقه است، متهم می‌کنند!
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اتهام‌زنی رژیم انگلیس و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر اهمیت تحکیم بیش از پیش روابط‌ با همسایگان و ضرورت تأمین امنیت مشترک توسط‌ کشورهای منطقه، یکبار دیگر مسئولیت بین‌المللی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی نسبت به‌ جنایات روزمره، نقض فاحش حقوق بشر و نقض قوانین و مقررات بین‌المللی توسط این رژیم را یادآوری می‌نماید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی