نگاهی به بازی‌های امشب فوتبال اروپا

از مصاف جذاب لاروخا با نروژ بدون هالند تا مصاف یاران لوکیتا با ولز

امیررضا همایون
خبر‌نگار

بازی‌های ملی فروردین ماه کم کم به روزهای جذاب خودش نزدیک می شود، روزهایی که هواداران فوتبال از مدت‌ها قبل منتظر آن بودند. یکی از این روزهای جذاب پنجم فروردین است، جایی که دو بازی حساس بین کشورهای اسپانیا-نروژ و کرواسی-ولز برگزار می‌شود، مسابقاتی که نکات جذاب بسیاری دارد. در ادامه نگاهی به این دو مسابقه می‌اندازیم.

بازگشت اسپانیا با دلافونته به 2010
فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از حذف این تیم از جام جهانی 2022 قطر با لوئیز انریکه سرمربی وقت لاروخا قطع همکاری کرد و لوئیس دلافونته سرمربی تیم ملی زیر 23  سال این کشور در بازی‌های المپیک توکیو را به‌عنوان سرمربی جدید تیم بزرگسالان اسپانیا برای حضور در مسابقات انتخابی جام ملت‌های اروپا 2024 آلمان و همچنین مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا انتخاب کرد. اولین تمرین اسپانیا تحت هدایت لوئیس دلافونته حاشیه‌های زیادی داشت. یکی از مهمترین حاشیه‌های تمرینات اسپانیا این بود که دلافونته بازیکنان تحت قرارداد رئال مادرید و بارسلونا را از یکدیگر جدا کرد و بازیکنان این دوتیم در دو نیمه مختلف زمین به انجام کارهای تکنیکی پرداختند، اتفاقی که البته یک بار هم در سال 2010 و زمانی که هدایت دوتیم رئال مادرید و بارسلونا برعهده ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا بود، رخ داده بود. این اتفاق در رسانه‌های اسپانیا حاشیه‌های زیادی به‌وجود آورده است و بدین ترتیب باید دید این موضوع چه تاثیری روی بازی‌های اسپانیا در روزهای آینده بخصوص مصاف با نروژ می‌گذارد و آیا این اتفاق باعث شکست لاروخا در اولین و مهمترین بازی خودشان در مرحله انتخابی می‌شود یا اینکه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و تیم تحت هدایت دلافونته مقابل وایکینگ‌ها مقتدرانه به پیروزی می‌رسد. البته باید گفت تیم ملی نروژ هم ارلینگ هالند سرشناس‌ترین بازیکن خودش را به علت مصدومیت در این مسابقه در اختیار ندارد، موضوعی که کار اسپانیا را برای پیروزی مقابل این تیم به مراتب آسان‌تر می‌کند، بخصوص اینکه این بازی در خانه اسپانیا برگزار می‌شود و این تیم از حمایت هوادارانش هم در این بازی برخوردار است.

گروهی نسبتا آسان برای کرواسی
تیم ملی فوتبال کرواسی تحت هدایت زلاتکو دالیچ در دو دوره اخیر جام جهانی فوتبال عملکرد خوبی داشته است اما این تیم برعکس عملکردش در مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان در جام ملت‌های اروپا  نتایج درخشانی کسب نکرده است. تیم تحت هدایت دالیچ برای این دوره امید بسیاری برای کسب نتیجه مطلوب در یورو 2024 دارد، اتفاقی که بستگی به صعود این تیم به مرحله نهایی مسابقات دارد. موضوعی که به نظر می‌رسد این بار برای کرواسی رخ بدهد، چراکه تیم تحت هدایت دالیچ طبق قرعه‌کشی از پیش تعین شده در مرحله انتخابی با تیم‌های ولز، ارمنستان، ترکیه و لتونی همگروه شده است. گروهی که برای کروات‌ها باتوجه به قدرت این تیم چندان سخت محسوب نمی‌شود و حداقل روی کاغذ پسران دالیچ این بار یک صعود بدون دردسر را به مرحله نهایی یورو تجربه خواهند کرد. این تیم در اولین گام مسابقات انتخابی به مصاف تیم ملی فوتبال ولز می‌رود، رقابتی که جدالی جذاب و تعین کننده برای دوتیم محسوب می‌شود، زیرا در گروه‌هایی که سطح فنی تیم‌ها برابر است مدعیان صعود باید برای قطعی کردن صعودشان به علت اینکه امکان رسیدن دیگر تیم‌های حاضر در این گروه به تیم صدرنشین در روزهای پایانی مسابقات وجود دارد، باید برای مسجل کردن صعودشان به مرحله نهایی مسابقات از روز اول بازی‌هایشان را با پیروزی پشت سر بگذارند. به همین خاطر است که بازی های ابتدایی این دوتیم در این گروه بسیار مهم است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی