سـفـــر به روایت تصویر

گشت و گذاری در کاخ موزه گلستان
کاخ موزه گلستان در قلب شهر تهران یکی از آثار جهانی ایران در فهرست میراث یونسکو است. این کاخ شامل مجموعه‌ای از بناهای تاریخی است و یکی از مقاصد مهم گردشگرانی است که در ایام نوروز به تهران سفر می کنند. با بازدید از از کاخ گلستان، هم می توانید گشتی در تاریخ بزنید و هم از حال و هوای خوش آن لذت ببرید. این امکان را هم دارید تا لباس‌های دوره‌های مختلف ایران را به امانت بگیرید، بپوشید و عکس یادگاری از خودتان ثبت کنید.

شوش؛ شهری به بلندای تاریخ
شهر شوش واقع در استان خوزستان یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های شناخته‌شده جهان است و احتمالاً در سال ۴۰۰۰ پیش از میلاد پایه‌گذاری شده است. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به موزه شوش، بـارگاه دانیـال نبی (ع)، کـاخ شـاپور، تپـه‌های باستانی و قلعه شوش اشاره کرد.

 یزد میزبان مسافران نوروزی
دومین شهر تاریخی جهانی و نخستین شهر خشت خام، در ایام نوروز ۱۴۰۲ میزبان حضور چشمگیر مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است.یزد با توجه به داشتن بناهایی با معماری اصیل ایرانی در کنار استان‌های فارس و اصفهان مثلث گردشگری ایران را تشکیل داده است.

لندینگ کرافت مسافران نوروزی به جزیره قشم  24 ساعته شد
با توجه به فرارسیدن سال نو و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان سفر‌های نوروزی زودتر از موعد  و از اواخر اسفندماه آغاز شد و در روزهای ابتدایی سال 1402 به اوج خود رسید. در این میان، سفر به استان های جنوبی افزایش چشمگیری داشت. به همین علت مسئولان ذی ربط تمهیداتی برای تسهیل تردد گردشگران در نظر گرفته اند. مسافران می‌توانند از طریق لندینگ کرافت‌ها از بنادر جنوبی کشور به جزیره قشم سفر کنند و علاوه بر سفر به قشم از زیبایی و جذابیت سفر دریایی هم بهره‌مند شوند. در ایام نوروز برای سهولت در رفت و آمد مسافران این انتقال بصورت ۲۴ ساعته انجام می‌پذیرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی