فرهنگی

ساعت فعالیت کتابخانه ملی در هفته اول سال جدید به شرح زیر اعلام شد.
 روز اول فروردین ۱۴۰۲ کتابخانه تعطیل بوده و روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین ساعت کار کتابخانه از ساعت ۸ لغایت ۱۷ است و در این سه روز نوبت شب از ساعت ۱۷ لغایت ۲۲ دایر خواهد بود.
 
فعالیت کتابخانه‌های شهرداری تهران در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران/ مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی از فعالیت ۲۵ کتابخانه منتخب این سازمان در تعطیلات نوروز خبر داد.
عباس باباخانیان مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از فعالیت ۲۵ کتابخانه منتخب این سازمان در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به درخواست شهروندان، ۷ کتابخانه سازمان به صورت پهنه‌ای از سوم لغایت یازدهم فروردین‌ماه، همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ در خدمت شهروندان و علاقه‌مندان خواهند بود. همچنین ۱۸ کتابخانه سازمان نیز از پنجم لغایت دهم فروردین‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۷ در سطح شهر تهران، میزبان مخاطبان می‌باشند.

کارگردان «کودا» و «حرف‌های زنانه» یک فیلم علمی - خیالی می‌سازند
شان هیدر برنده اسکار برای فیلم «کودا» و سارا پولی برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای «حرف‌های زنانه» یک فیلم علمی-خیالی می‌سازند. به گزارش تسنیم،  به نقل از اباودلاین، شان هیدر کارگردان فیلم اسکاری «کودا» فیلمنامه علمی-خیالی «بعدازظهر دلگیری که تا ابد طول کشید» را خواهد ساخت. این داستان نوشته دنیل اچ. ویلسون نویسنده «ربوپاکلیپس» است که سارا پولی نویسنده حرف‌های زنانه که امسال برای این فیلم اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را گرفت، آن را بازنویسی کرده است.
پارامونت بهار سال 2020 امتیاز فیلمنامه علمی ـ تخیلی را از ویلسون خریداری کرد. برد فولر و اندرو فرم، تهیه‌کنندگان «مکانی آرام» این فیلم را نیز تولید می‌کنند. داستان درباره پدری مجرد به نام اریک است که فیزیکدان ناسا است و سیاه‌چاله‌ای کشف می‌کند که تا چند روز آینده زمین را خواهد بلعید.

جستجو
آرشیو تاریخی