اقتصادی

اطلاعیه جدید سامانه همتا درباره آیفون ۱۴
سامانه همتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرایط درباره ممنوعیت واردات آیفون 14 تغییری نکرده و تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است.
به گزارش ایسنا، در بخشی از اطلاعیه همتا آمده است: پیرو انتشار اخبار جعلی مبنی بر رجیستری آیفون ۱۴ به اطلاع می‌رساند آخرین تصمیم در این زمینه، ممنوعیت واردات مسافری و پستی آن از تاریخ اول اسفند 1401 است و هیچ تصمیم دیگری اتخاذ نشده است. همچنین با توجه به آنکه تاکنون هیچ گوشی آیفون ۱۴ از طریق واردات تجاری وارد کشور نشده، به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود از خرید و فروش آن اجتناب کنند چراکه مصداق کالای قاچاق است. لازم به ذکر است واردات مسافری نیز که برخی به آن استناد می‌کنند، مخصوص استفاده شخصی مسافر بوده و سوءاستفاده تجاری از آن بر اساس بند چ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصداق قاچاق است. به مخاطبینی که قصد خرید گوشی دارند توصیه می‌شود حتماً پیش از خرید، استعلام اصالت کرده و از نوع واردات گوشی، شرکت گارانتی و تاریخ آغاز گارانتی آن مطلع شوند. همچنین حتماً برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام اصالت همتا را با فیزیک کالا تطابق داده و در صورت مغایرت از خرید صرف‌نظر کنند.

سهامداران عدالت بدون واریزی
با شماره 1569 تماس بگیرند
بنا بر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با شماره ۱۵۶۹، مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی تماس بگیرند یا به سامانه سهام عدالت و سامانه ذینفعان مراجعه کنند.به گزارش تسنیم، حسین قشمی، مدیر پرداخت این شرکت، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت را از مهم‌ترین دلایلی دانست که باعث شده است سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود. وی همچنین از سهامداران خواست با توجه به فعالیت مجرمان سایبری و ارسال پیام‌های آلوده به بدافزار، از کلیک بر لینک‌های آلوده، پرهیز کنند.

قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌ها بعد از تعطیلات نوروز اعلام می‌شود
مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: شورای رقابت بر اساس فرمول‌ها و داده‌های جمع‌آوری شده درباره قیمت خودرو، بعد از تعطیلات نوروز نقشه راه نهایی را ارائه می‌دهد و پس از آن، دستگاه مربوطه قیمت را اعلام می‌کند.به گزارش تسنیم، سپهر دادجوی توکلی افزود: وظیفه شورای رقابت، نه سیاستگذاری صنعتی مثل خودرو است و نه قیمت گذاری، بلکه صرفاً به منظور رفع انحصار و رقابتی کردن بازار ورود کرده است. امیدواریم تا پایان فروردین ماه شاهد ابلاغ جزئیات دستورالعمل به نهاد‌های متولی ابلاغ قیمت خودرو باشیم.در قانون، تکلیف شده که شورای رقابت حق قیمت‌گذاری برای کالا‌ها را ندارد و افزایش قیمت در کار گروهی به نام کارگروه شورای رقابت اتفاق می‌افتد که از سازمان حمایت نیز در این کارگروه عضو داریم.

جستجو
آرشیو تاریخی