اقتصادی

سهامداران بدون واریزی
با شماره 1569 تماس بگیرند
بنا بر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با شماره ۱۵۶۹، مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی تماس بگیرند یا به سامانه سهام عدالت و سامانه ذینفعان مراجعه کنند.
به گزارش تسنیم، حسین قشمی، مدیر پرداخت این شرکت، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت را از مهم‌ترین دلایلی دانست که باعث شده است سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود. وی همچنین از سهامداران خواست با توجه به فعالیت مجرمان سایبری و ارسال پیام‌های آلوده به بدافزار، از کلیک بر لینک‌های آلوده، پرهیز کنند.

قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌ها بعد از تعطیلات نوروز اعلام می‌شود
مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: شورای رقابت بر اساس فرمول‌ها و داده‌های جمع‌آوری شده درباره قیمت خودرو، بعد از تعطیلات نوروز نقشه راه نهایی را ارائه می‌دهد و پس از آن، دستگاه مربوطه قیمت را اعلام می‌کند.به گزارش تسنیم، سپهر دادجوی توکلی افزود: وظیفه شورای رقابت، نه سیاستگذاری صنعتی مثل خودرو است و نه قیمت گذاری، بلکه صرفاً به منظور رفع انحصار و رقابتی کردن بازار ورود کرده است. امیدواریم تا پایان فروردین ماه شاهد ابلاغ جزئیات دستورالعمل به نهاد‌های متولی ابلاغ قیمت خودرو باشیم.در قانون، تکلیف شده که شورای رقابت حق قیمت‌گذاری برای کالا‌ها را ندارد و افزایش قیمت در کار گروهی به نام کارگروه شورای رقابت اتفاق می‌افتد که از سازمان حمایت نیز در این کارگروه عضو داریم. وی با اشاره به اینکه برای سال آینده قیمت کارخانه‌ای برخی خودرو‌های داخلی افزایش می‌یابد، اما ممکن است برای برخی خودرو‌ها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر بیشتر باشد، تصریح کرد: افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست چراکه برای خودروهای مختلف، متفاوت است.

 راه اندازی۱۵۶۳واحد تولیدی راکد در سال ۱۴۰۱
در سالی که گذشت 1563 واحد راکد و غیرفعال واقع در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی، مجدداً احیا و راه‌اندازی شد که این آمار حاکی از موفقیت ۷۹درصدی در تحقق این برنامه است.به گزارش ایرنا، به گفته کارشناسان، احیای هر واحد راکد تولیدی و صنعتی، به طور متوسط اشتغال‌زایی و بازگشت به کار ۱۸ نفر را به دنبال دارد و به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مجدانه برای احیای واحدهای راکد تولیدی در مسیر درستی قرار دارد.
با بازگشت به تولید واحدهای یاد شده، ۳۱ هزار و ۲۹۲نفر اشتغال جدید حاصل شد که به معنای تحقق ۸۷ درصدی برنامه اشتغال است. سهم اشتغال در واحدهای احیا شده داخل شهرک‌ها ۲۲هزار و ۳۲۹نفر و در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، 8هزار و ۹۶۳ نفر بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی