رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا:

رانندگان قانونمند جایزه می‌گیرند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اهدای جوایز ویژه به رانندگان قانونمند در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته همچنان سرعت و سبقت غیرمجاز، عامل اصلی تصادقات است.
به گزارش ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر اظهار داشت: از ۲۴ اسفند ماه موج اول سفرهای نوروزی شروع شده است و پیش بینی می شود تا سوم فروردین با افزایش ۳۶ درصدی همراه باشد. از سوم فروردین ۱۴۰۲ و با شروع ماه مبارک رمضان، پیش بینی می‌شود که سفرهای بین شهری و استانی کاهش ۹درصدی داشته باشد.
سردار هادیانفر افزود: علل اصلی تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است. هموطنان قبل از رانندگی، حتما استراحت کافی داشته باشند و در طول مسیر، هرجا که احساس خستگی کردند، استراحت کنند و بعد به مسیر خود ادامه دهند.وی با اشاره به کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت، گفت: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه ها، ناوگان عمومی بار و مسافر کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت را دارند که امیدواریم رانندگان ناوگان عمومی حتما به این موضوع توجه داشته باشند.رئیس پلیس راهور با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است، خاطرنشان کرد: تخلفات حادثه ساز، خط قرمز پلیس است و در صورتی که راننده ای پر تخلف و مرتکب تخلفات حادثه ساز شود، خودرو توقیف می شود، چرا که نمی توانیم اجازه دهیم، تعداد اندکی که مکرر تخلف می کنند، جان دیگران را نیز به خطر بیندازند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی