سیاسی

بهترین راه مردمی‌سازی اقتصاد، توسعه تعاونی‌هاست
معاون اول رئیس‌جمهور  توجه به بخش تعاونی را از بهترین ابزارهای مردمی سازی اقتصاد دانست و گفت: از مهمترین اقدامات و اولویت‌های دولت سیزدهم رساندن بخش تعاون به جایگاه مناسب در اقتصاد کشور است.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز پنجشنبه  در آیین بهره‌برداری از ۸۸۸ طرح تعاونی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: از مهمترین برجستگی‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی این است که بخش‌های خصوصی، دولتی و تعاونی در کنار یکدیگر در اقتصاد کشور دیده شده است که در سال‌های گذشته به این اصل مهم کمتر توجه شده بنابراین دولت، مجلس و مردم باید برای جبران این نقیصه تلاش بیشتری کنند.
مخبر با اشاره اینکه مردمی سازی اقتصاد کشور مهمترین ویژگی سند تحول دولت است، گفت: اگر کشور با برخی مشکلات در زمینه اقتصادی مواجه است به علت استفاده نشدن ظرفیت‌های بخش خصوصی است.
وی افزود: باید برای پیشبرد طرح‌های کلان کشوراز ظرفیت و اعتماد مردم به اتاق تعاون و فعالان بخش خصوصی استفاده کرد بنابراین امیدواریم با تلاش‌های مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، تحولی اساسی در اقتصاد تعاونی و ایفای نقش پررنگ آن در زمینه مسکن، اشتغال و هدایت نقدینگی به وجود آید.

گام‌های بلند ایران و امارات برای
همکاری‌های دوجانبه
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روند رو به افزایش مراودات سیاسی اقتصادی میان تهران و ابوظبی در سال‌های اخیر و نقش ویژه‌  رئیس امارات متحده عربی در این زمینه را مثبت و مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران و امارات می‌توانند در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه و تقویت دیپلماسی همسایگی گام‌های بلندی بردارند.
به گزارش ایرنا، علی شمخانی  روز پنجشنبه در دیدار با«محمد بن‌زاید بن‌سلطان آل‌نهیان» رئیس امارات متحده عربی افزود: تلاش برای دستیابی به امنیت دسته‌جمعی متکی بر توانمندی‌های بومی می‌تواند پایان‌بخش بسیاری از بحران‌های فعلی باشد.

سفر نماینده رئیس‌جمهور
به سایر کشورهای منطقه ادامه خواهد داشت
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به امارات تأکید کرد: این سفر بعد از مأموریت پکن به عنوان نماینده رئیس‌جمهور و با همراهی دستگاه دیپلماسی کشور به سایر کشورهای منطقه ادامه خواهد داشت.
به گزارش فارس، سپهر خلجی در توئیتی درباره سفر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به امارات تأکید کرد: تحکیم مناسبات همسایگان و بسط همکاری‌های راهبردی با همکاری و درک تهدیدها و منافع مشترک تحقق می‌یابد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی