نگاهی به بازی‌های شب آخر لیگ اروپا

از کار سخت یوونتوس در آلمان تا بازی تشریفاتی منچستریونایتد با بتیس

امیررضا همایون
خبر‌نگار

شب آخر مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در سال 2023 امشب به میزبانی شهر‌های مختلف قاره سبز برگزار می‌شود تا چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات مشخص شود. شب آخر این مرحله جذابیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
 کاخ رویاهای بانوی پیر در آلمان فرو می‌ریزد؟
تیم یوونتوس در چند هفته اخیر و پس از خارج شدن از شوک کسر 15 امتیاز روزهای خوبی را سپری می‌کند، روزهایی که هواداران این تیم را به آینده امیدوار کرده است. تیم تحت هدایت مکس آلگری هفته گذشته در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا میزبان تیم فرایبورگ بود و در پایان موفق شد با نتیجه یک بر صفر مقابل این تیم به پیروزی برسد، نتیجه‌ای که بدون هیچ شک و تردیدی حاشیه امنیت خاصی را برای تیم پیروز در بازی برگشت ایجاد نمی‌کند بخصوص اینکه اگر مسابقه برگشت در خانه حریف برگزار شود، درست مانند اتفاقی که برای یوونتوس رخ داده است و آنها حالا باید در آلمان برای حفاظت از پیروزی اقتصادی بازی رفت خودشان به مصاف این تیم بروند، مسابقه‌ای که پتانسیل ویران کردن کاخ آرزوی‌های بانوی پیر برای رسیدن به فینال بوداپست را دارد.
 پیروزی اروپایی مرهم توقف‌های لیگ برتر
تیم فوتبال منچستریونایتد در نیم‌فصل دوم مسابقات عملکرد بسیاری خوبی را نسبت به نیم‌فصل اول به نمایش گذاشته است؛ عملکردی که باعث صعود این تیم در جدول رتبه‌بندی لیگ برتر بود.
این تیم اما در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی در لیگ برتر نداشته است اما در لیگ اروپا به مانند گذشته پیروزی‌های خوبی را به دست می‌آورد. یکی از این پیروزی‌ها برتری 4 بر صفر مقابل رئال بتیس در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا بود که تا حدود بسیار زیادی تکلیف تیم صعود‌کننده از این بازی را مشخص کرد و به نظر می‌رسد این دو تیم امشب یک بازی تشریفاتی را پشت سر بگذارند و اینکه این رقابت به مانند مصاف دور رفت هم با پیروزی شیاطین سرخ به پایان برسد؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد به نوعی مرهم توقف‌های تیم تحت هدایت اریک تن هاخ هلندی در لیگ برتر انگلیس است و هواداران این تیم هم می‌توانند همچنان به تیمشان برای کسب یک جام دیگر امیدوار باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی