با اجرای طرح «مین» در استان‌های غربی

دیگر انفجار مین خانواده ای را عزادار نمی کند

« برندا فلورز» کارشناس تسلیحاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نمایندگان سازمان امداد و نجات  با هدف اجرای طرح «مین» از مکان‌های نظامی متروکه جنگ در مناطق آلوده به مین کرمانشاه بازدید کردند.
«محمدباقر محمدی»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در این باره به فارس گفت: با توجه به گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی، همچنان عوارض ناشی از مین و مهمات منفجر نشده برای خانواده شهدا و جانبازان ادامه دارد. از این رو تلاش کرده‌ایم  با اجرای طرح «مین» با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ  آموزش‌های لازم به‌خصوص در 5 استان غربی آلوده به مین را به  مردم ارائه دهیم تا در هیچ روستا و شهری شاهد صدای دلخراش انفجار نباشیم .
محمدی خاطرنشان کرد: در طرح‌ مین، آموزش‌های لازم در گروه‌های سنی و با بیانی رسا ارائه می‌شود که ارتباط مربیان با جامعه هدف نیز موثر است و امید است با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های بیشتری بتوانیم این طرح را در سال‌های آتی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: خانم فلورز کارشناس تسلیحاتی کمیته بین‌المللی صلیب و نمایندگان سازمان امداد و نجات از مکانی که حاوی مهمات به جا مانده از جنگ که قربانی گرفته بودند و سنگرهای نظامی‌ که در مواقع حضور کاروان‌های راهیان نور به شمار می‌رفتند‌، بازدید کردند و قرار شد برای آموزه‌های لازم همکاری بیشتری با ایران داشته باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: آموزش و آگاهی‌رسانی مردم در استان‌های مرزی گامی مؤثر در پیشگیری از انفجار مین است که این امر مهم توسط مربیان آموزش دیده و توانمند جمعیت هلال احمر کرمانشاه در سطح شهر و روستا در حال برگزاری است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی