مراقب باشید کرونا در نوروز غافلگیرتان نکند

باتوجه به آغاز تعطیلات و شروع دید و بازدیدهای نوروزی احتمال افزایش مجدد موارد کرونا در کشور وجود دارد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، روند بیماران کرونایی در کشور با شیب ملایمی در حال افزایش است و طی روزهای گذشته مرگ و میرهای کرونایی دوباره 2 رقمی شده است.
«حسین فرشیدی»، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در کشور و پیش‌بینی‌های روند بیماری در تعطیلات نوروز، گفت: در حال حاضر موارد کرونا با شیبی ملایم در حال افزایش است. البته تعداد بستری‌ها آنقدر نیست که حالت اضطرار اعلام کنیم، اما توصیه می‌شود مردم میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر کرده و حتماً دوز یادآور واکسن را تزریق کنند.
وی با اشاره به تعطیلات نوروزی گفت: باتوجه به اینکه دراین مدت تجمعات و دورهمی‌ها افزایش می‌یابد و در مقابل میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر می‌شود، احتمال افزایش مجدد موارد کرونا در کشور وجود دارد.
 این مقام مسئول با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در فضاهای سربسته، گفت: افرادی که علامت‌دار هستند، 2 تا 3 روز در منزل استراحت کنند و اگر بهتر نشدند، حتماً به پزشک مراجعه کنند.
فرشیدی با بیان اینکه حدود ۱۵ درصد جمعیت کشور واکسن تزریق نکرده یا واکسیناسیون‌شان تکمیل نشده و دوزهای یادآور را تکمیل نکرده‌اند، افزود: با توجه به 2 رقمی شدن مرگ و میر کرونایی تقاضا می‌شود کسانی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن آنها گذشته، سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. در ایام نوروز مراکز منتخب واکسیناسیون نیز دایر بوده و بزودی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود. البته هنوز واریانت‌ جدیدی مطرح نشده و نمی‌توان درباره بروز سویه جدید پیش‌بینی دقیق کرد اما رعایت نکات بهداشتی بسیار ضروری است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون چهار شهرستان وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۶ شهر در وضعیت زرد و ۲۳۵ شهر کشور در وضعیت آبی قرار دارد. اما میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار کاهش یافته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی