پرچم المپیک را به موزه اهدا کردیم

بهداد سلیمی: لبخند دخترم بهترین عیدی من است

بهداد سلیمی همیشه از آن سوژه‌های جذاب برای مصاحبه است.در حاشیه انتخابات فدراسیون وزنه برداری برای دقایقی با او گپ زدیم تا از خودش بگوید و از اتفاقاتی که در این مدت برای وزنه برداری افتاده است.عید بهانه بود تا سلیمی برای دقایقی از وزنه برداری بگوید.
پس از سجاد انوشیروانی اعضای مجمع هم به شما رأی دادند.آن هم یک رآی بالا.
باید تشکر کنم از اعضای مجمع که به ما اعتماد کردند و افتخار دادند تا به جامعه وزنه‌برداری کمک کنیم. کار خود را از هشت ماه پیش با سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری شروع کردیم. در استعدادیابی و استعدادپروری بسیار تلاش می‌کنیم تا فاصله‌ای که بین نسل‌های ما افتاده برطرف شود و شاهد این باشیم که نسل آینده قهرمانان جهان و المپیک ما به دنیا معرفی شوند.
قبول دارید که کار خیلی سخت است؟
بله صد در صد.باید بتوانیم اعزام‌های با کیفیتی داشته و دست پر باشیم. هرچند کار خیلی سختی است و مقداری شرایط مناسب نیست. در طول این چند ماه گذشته تلاشمان را کردیم تا شرایط را بهتر کنیم و با گرفتن رأی قاطع از مجمع توانستیم رضایت جامعه وزنه‌برداری را جلب و آنها را همراه خود کنیم. با همین انگیزه کار را ادامه می‌دهیم تا در آینده نه چندان دور به جایگاه سال‌های گذشته برسیم.
شما آن پرچم معروف در المپیک را هم امروز به موزه اهدا کردید.ماجرا چه بود؟
این پرچم را بعد از کسب مدال نقره و طلا من و سجاد گرفتیم و انوشیروانی آن را پیش خود نگه داشت. او سه هفته گذشته این پرچم را به فدراسیون آورد و امروز به موزه ملی المپیک تقدیم کرد.
خیلی ها می گویند جمع شدن این همه قهرمان کنار هم ممکن است کار را سخت کند.اختلاف نظر و حاشیه و ...
ما کمیته فنی را با همین ترکیب ادامه می‌دهیم. کمیته فنی آنقدر وزن دارد تا انتخاب‌های درستی داشته باشد. از روز اول نظر انوشیروانی این بود تا در بحث کمیته فنی ورود نکند. باید جلسه‌ای در مورد سرمربیگری تیم ملی بگذاریم تا به توافق برسیم.
راز محبوبیت بهداد سلیمی پس از سال ها در چیست؟
مدال‌های یک ورزشکار تنها بخشی از زندگی اوست اما مرام، منش و مردم‌داری اوست که باعث می‌شود جاودانه شود.
آقا بهــــــــــــداد درباره عید حرف می زنید؟
عید که هنوز نیامده،امیدوارم همه مردم کشورم صحیح و سلامت باشند.
و دوست دارید همیشه اعیاد را در خانه باشید.
تا وقتی که در دنیای قهرمانی بودم معلوم نبود اردوها به چه صورت است و عید در خانه هستم یا نه.البته الان هم معلوم نیست اما خب همه زندگی من همسرم و دخترم هستند.وقتی به خانه می‌روم، از دیدن لبخندی که دخترم به من می‌زند و علاقه‌ای که در چشمانش پیداست، واقعاً هیجان‌زده می‌شوم و خستگی از تنم درمی‌رود.دخترم عشق باباشه، فقط همین.
چه خاطره خوبی از عید نوروز دارید؟
خب اعیاد همیشه برای همه ما خاطره انگیز است.عیدی گرفتن ها و عیدی دادن ها از بهترین خاطرات است.
برای مردم ایران چه آرزویی دارید؟
مردم ایران که تاج سر همه ما هستند.آنها همیشه سختی های زیادی دیده اند و زیاد هم زحمت می کشند.از خدا می خواهم خودش برای همه آنها بخواهد و خودش کار آنها را درست کند.امیدوارم مردم کشورم همیشه سربلند باشند و همیشه پرچم آنها بالا باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی