نرخ ارز واردات موبایل تغییر کرد

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی گفت: در حال حاضر مقرر شده همه موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار با ارز تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا وارد شود، اما هنوز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار با ارز حاصل از صادرات خود وارد می‌شوند.
به گزارش ایسنا، مهدی عبقری با بیان اینکه بعد از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا مقرر شد موبایل‌های زیر ۳۰۰ دلار با ارز نیمایی، ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار با ارز تالار دوم مرکز مبادله و بالای ۶۰۰ دلار با ارز حاصل از صادرات خود وارد شود، گفت: اما انجمن موبایل طی نامه‌ای از بانک مرکزی خواست همه موبایل‌ها با ارز تالار دوم مرکز مبادله وارد شود که فعلاً موافقت شد همه موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار با ارز تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا وارد شود. اما هنوز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار با ارز حاصل از صادرات خود وارد می‌شوند و در این رابطه تصمیم جدیدی گرفته نشده است.وی با اشاره به اختلاف قیمت بیش از ۱۰ هزار تومانی نرخ ارز تالار دوم مرکز مبادله با ارز نیما، تصریح کرد: اگر سه تقاضای انجمن از بانک مرکزی شامل تخصیص ارز تالار دوم مرکز مبادله به تمام موبایل‌ها، حذف ارز حاصل از صادرات خود برای موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار و تسهیل در تخصیص و تأمین ارز در تالار دوم مرکز مبادله اجرا شود، بازار رقابتی ایجاد می‌شود و قیمت موبایل در بازار با تغییر ارز نیمایی به ارز مرکز مبادله، افزایش نخواهد یافت.

تشدید برخورد با گرانفروشان تلفن همراه
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت هم از تشدید برخورد با گرانفروشان بازار موبایل خبر داد و افزود: این امکان را فراهم می‌کنیم که خریداران متضرر، مابه‌التفاوت را از فروشنده دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، محسن شکراللهی افزود: مردم می‌توانند در سامانه ۱۲۴ قیمت روز تلفن همراه و لوازم خانگی را رصد کنند. اگر کالایی با قیمت بیشتر از قیمت اعلامی این سامانه به فروش رسیده باشد، خریدار می‌تواند با این سامانه تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی