با ورود سامانه بارشی جدید از امروز

بارش باران و کاهش دما کشور را دربرمی‌گیرد

با وجود اینکه از ابتدای هفته جاری تا کنون بیشتر مناطق کشور هوای گرم و آفتابی داشته‌اند اما از امروز(سه‌شنبه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران مناطقی از شمال‌غرب، غرب و شمال خوزستان را در برخواهد گرفت.
صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهار داشت: با ورود این سامانه، بارش باران، گاهی وزش باد و رعد و برق، رگبار پراکنده و احتمال تگرگ در بیشتر مناطق کشور وجود دارد.
ضیاییان با اشاره به کاهش دما در اغلب مناطق کشور، افزود: شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان‌غربی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه خواهد بود. البته این بارش‌ها در ارتفاعات به‌صورت برف است. به‌ تدریج طی 2 روز آینده گستره سامانه بارشی کل استان‌های واقع در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط اصفهان را دربرخواهد گرفت و سبب بارش و کاهش دما بویژه در شمال‌غرب کشور می‌شود. همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش و کاهش دما در سواحل شمالی و خراسان شمالی نیز رخ می‌دهد. در کرمانشاه، لرستان، نیمه‌غربی چهار محال و بختیاری و شمال تهران، البرز و قزوین، بارش شدت خواهد داشت.
ضیاییان در ادامه گفت: پنجشنبه علاوه بر کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می‌دهد. جمعه از مقدار بارندگی در شمال‌غرب و استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور کاسته می‌شود.
سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان
بر اثر بارندگی‌ها و وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های زاهدان، خاش، فنوج و نیکشهر، به 562 نفر از هموطنان که از سیل آسیب دیده بودند امداد‌رسانی شد. از این تعداد، ۷۰ نفر در چادرهای هلال احمر اسکان داده شده‌اند و اقلامی از قبیل چادر امدادی، موکت، پتو، نایلون، سبد غذایی، والور و برنج بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.
 هوای سه شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»
طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای سه شهر اهواز ،سوسنگرد و ماهشهرخوزستان در وضعیت «قرمز» و ناسالم قرار گرفت.
مدارس و دانشگاه‌های اردبیل امروز تعطیل شد/ آغاز به‌کار ادارات از ساعت ۱۰
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان به‌دلیل پدیده گرد و غبار خبر داد.
به گزارش ایرنا، کاظم دبیر اظهار کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل هم به غیر از مراکز امدادی، درمانی و خدمات‌رسان، امروز از ساعت ۱۰ فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم اعلام کرد: با توجه به ایجاد اختلالات آبگیری برای سیلابی و رسوبی شدن خیاوچای بر اثر طوفان گرد و خاک، از شهروندان در شهرستان مشگین‌شهر تقاضا می‌شود تا عادی شدن شرایط در مصرف آب شرب صرفه‌جویی کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی