قم و مسجد جمکران آماده برگزاری جشن میلیونی نیمه‌شعبان

این روزها همه جا، نشانی از یک جشن بزرگ دیده می‌شود؛ چراغانی‌ها و موکب‌ها و آذین‌بندی‌ها، جلوه و حال و هوایی متفاوت در سراسر کشور ایجاد کرده است. کشور به استقبال جشن نیمه‌شعبان رفته است. در این میان شهر قم و مسجد مقدس جمکران، برای پذیرایی از زائران آماده شده است. مسجد جمکران امسال پذیرای حدود 3 میلیون زائر خواهد بود. امکانات و برنامه‌های بسیاری نیز برای زائران در نظر گرفته شده است.
سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم ضمن اعلام آمادگی این استان برای پذیرایی از زائران جشن‌های نیمه‌شعبان گفت: همه ظرفیت‌های استان و گروه‌های مردمی و سایر استان‌ها برای برگزاری باشکوه این جشن‌ها پای کار هستند تا بهترین خدمات به زائران نیمه‌شعبان ارائه شود.
به گزارش ایرنا، ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار قم، از آغاز عملیات برپایی موکب‌های جشن بزرگ نیمه‌شعبان از صبح روز یکشنبه در بلوار پیامبر اعظم(ص) و اطراف مسجد مقدس جمکران خبر داد. وی گفت: ۳۱۳ موکب جشن بزرگ نیمه‌شعبان در بلوار پیامبر اعظم(ص) و اطراف مسجد مقدس جمکران برپا شده است.
محمدکاظم پورامینی، قائم‌مقام تولیت مسجد مقدس جمکران هم با اشاره به جایگاه معنوی این مسجد مقدس گفت: در طول سال پذیرای ۲۰ میلیون زائر هستیم و در نیمه‌شعبان بیش از ۳ میلیون زائر به این مکان مقدس مشرف می‌شوند که باید تسهیلات ورود و خروج زائران در نیمه‌شعبان بیشتر موردتوجه قرار گیرد تا زائر با آرامش و بدون خستگی به این مکان مقدس مشرف شود.

 
محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های مواصلاتی قم در نیمه شعبان
سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه قم از محدودیت‌های ترافیکی همزمان با ایام جشن بزرگ نیمه شعبان در جاده‌های مواصلاتی استان به مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: از ساعت ۱۲ امروز (سه‌شنبه) به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور تردد در ایام نیمه شعبان در محورهای برون‌شهری استان قم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی