نگاهی به شرایط تنیس جهان در چند هفته اخیر

روزهای رؤیایی مدودف همچنان ادامه دارد

امیررضا همایون
خبر‌نگار


تنیس جهان در این مقطع از فصل روزهای حساسی را سپری می کند، روزهایی که به علت تعدد بیش از اندازه تورنمنت‌ها برای تنیسورها  پرترافیک و جذاب پیگیری خواهد شد. اتفاقی که اگرچه برای ورزشکاران بسیار سنگین است اما روزهای جذابی را برای طرفداران دنیای راکت در سراسر جهان تدارک دیده است.

مدودف همچنان رؤیایی پیش می رود
دنیل مدودف ستاره روسی تنیس جهان که عملکرد مطلوبی در ابتدای فصل نداشت پس از وقفه رقابت‌ها پس از پایان مسابقات استرالیا نمایش خوبی از خودش ارائه داد و موفق شد در مدت زمان کمتر از 20 روز به سه گانه رؤیایی یعنی قهرمانی در مسترز روتردام هلند، دوحه قطر و دوبی امارات را بدست آورد تا پیش از آغاز مسابقات ایندین ولز و میامی خط و نشان جدی برای حریفانش بکشد. البته با توجه به عملکردی که از مدودف در 20 روز گذشته شاهد بودیم و همچنین غیبت نواک جوکوویچ صربستانی در مسابقات ایالات متحده شانس این تنیسور جوان و روسی برای قهرمانی در این دو رقابت را تا حدود زیادی بالا می‌برد. اتفاقی که در صورت رخ دادن آن باعث ارتقای رتبه مدودف در جدول برترین تنیس‌بازان جهان موسوم به ATP خواهد شد . البته حفظ کردن این آمادگی بدنی برای مدت زمان طولانی بسیار سخت خواهد بود و باید دید این بازیکن می تواند تا پایان مسترز میامی آمادگی بدنی حال حاضر خودش را نگه دارد یا اتفاقات دیگری برای او رخ خواهد داد.
غیبت نادال در ایندین ولز و میامی
تورنمنت‌های ایندین ولز و میامی که درماه مارس به میزبانی ایالات متحده برگزارمی شود دو مسترز هزار امتیازی فصل است و از همین جهت برای تنیسورها اهمیت زیادی دارد به همین خاطر بازیکن‌های مطرح تنیس جهان سعی می کنند به هر نحوی خودشان را برای حضور در این دو تورنمنت به ایالات متحده برسانند،اتفاقی که البته امسال برای رافائل نادال ستاره اسپانیایی دنیای راکت به علت مصدومیت رخ نمی دهد و این بازیکن پس از سالها در ایندین ولز و میامی حضور نخواهد داشت.
 نکته ای که البته باعث کاهش جذابیت تورنمنت‌های فوق الذکر برای هواداران تنیس در سراسر جهان خواهد شد.
البته نادال با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با آغاز فصل خاک به میادین باز خواهد گشت، خبری که بدون هیچ شک و تردیدی برای طرفداران تنیس جذاب خواهد بود و طرفدران ستاره اسپانیایی برای بازگشت تنیسور محبوبشان به میادین لحظه شماری خواهند کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی