ورود سامانه بارشی جدید به کشور

بر‌اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز با ورود سامانه بارشی جدید، بارش برف و باران و وزش باد شدید، مناطق شمال غرب و غرب کشور را در بر خواهد گرفت.
«فریبا گودرزی»، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی گفت: از امروز (دوشنبه) با ورود سامانه بارشی در مناطق شمالی شاهد آغاز بارش‌‌ها خواهیم بود. این بارش‌‌ها همراه با وزش باد شدید و در مناطق مرتفع به صورت برف رخ‌ می‌دهد. همچنین بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و غربی البرز هم بارش پراکنده را تجربه خواهند کرد.این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌‌ها در روز سه‌شنبه در اکثر نقاط کشور ادامه دارد، افزود: طی روز‌‌های چهارشنبه و پنجشنبه شدت بارش‌‌ها افزایش پیدا می‌کند و در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و شرق کشور شاهد بارش‌‌های پراکنده هستیم.
امروز در برخی ساعات استان‌‌های واقع در شمال غرب استان البرز دور از انتظار نیست. این شرایط روز سه‌شنبه در مناطقی از شمال غرب و دامنه جنوبی البرز و طی روز‌‌های چهارشنبه و پنجشنبه در غرب و جنوب غرب کشور ادامه خواهد داشت.
وی با تأکید بر اینکه برای امروز در استان‌‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وقوع گرم باد پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: این مناطق مجدداً کاهش دما را در روز‌‌های سه‌شنبه و چهارشنبه تجربه خواهند کرد.
گودرزی درباره آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان پایتخت امروز صاف تا قسمتی ابری است و بیشینه دمای پایتخت به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی