مهاجرت امید و رؤیا از تالاب انزلی به سیبری آغاز شد


امید و رؤیا دو درنای سیبری مهاجرت خود را از تالاب فریدونکنار ایران به سمت مقصد سیبری آغاز کردند.
به گزارش مهر، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر اظهار داشت: دو درنای سیبری از نوار ساحلی دریای خزر پس از گذشتن از آسمان استان‌‌های مازندران، گیلان و اردبیل در کشورمان، به سمت کشور آذربایجان پرواز خواهند کرد.
وی بیان داشت: این دو درنا احتمالاً پس از مدتی استراحت در نخستین ایستگاه استراحت در مسیر مهاجرتشان در کشور آذربایجان، در امتداد رود ولگای روسیه به سمت کشور قزاقستان مهاجرت خواهند کرد و اگر مشکلی پیش نیاید مدتی را نیز در یکی از تالاب‌‌های این کشور، به استراحت و تجدید قوا خواهند پرداخت و پس از آن به سمت مقصد نهایی خود در سیبری پرواز خواهند کرد.
اکبری گفت: با توجه به اینکه امید آخرین بازمانده از جمعیت غربی درنا‌های سیبری است، احتمال حذف مسیر پرواز مهاجرت این گونه - به دلیل احتمال مرگ آن - وجود دارد که این مهم، سال‌هاست موجبات نگرانی متخصصان داخلی و خارجی را فراهم کرده است.
متخصصان محیط زیست امیدوارند امید و رؤیا بتوانند این مسیر سخت و دشوار را به دور از خطرات ممکن، پشت‌سر گذاشته و سال آینده به ایران بازگردند که البته با توجه به مخاطرات فراوان در پیش‌رو، نباید انتظار خود را خیلی بالا ببریم. سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است که باید تمام تلاش خود را برای حفظ این جمعیت و مسیر مهاجرتی به‌کار گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی