اثربخشی مکمل نانویی زینک دوبرابر مکمل‌های زینک معمولی است

مدیرعامل شرکت کیمیا کالای رازی درباره ضرورت استفاده از مکمل‌های زینک می‌گوید: خاک ایران از نظر میزان روی چندان غنی نیست و این موضوع در مورد خاک کشاورزی نیز صادق است، بنابراین محصولات کشاورزی به‌دست‌آمده نیز سطح زینک کمی دارند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، در حدود ۴۰ درصد ایرانی‌ها با کمبود زینک روبرو هستند. پس استفاده از مکمل زینک برای گروهی از افراد ضروری است.
اما استفاده از مکمل‌ها نیز گاهی میزان زینک موردنیاز بدن را تأمین نمی‌کند که دلیل آن جذب کم زینک است، به‌ویژه زمانی که زینک با عناصری نظیر کلسیم و آهن به طور هم‌زمان وارد بدن می‌شود. ازاین‌رو ما به سراغ فرمولاسیون لیپوزومال رفتیم که می‌توانست میزان جذب را افزایش دهد. ماحصل فعالیت‌های ما در این حوزه شربتی به نام Lipizinc شد که ما آن را آماده و وارد بازار کردیم و در حال حاضر سالانه ۲۰۰ هزار شیشه از این شربت تولید و به بازار سراسر کشور عرضه می‌شود که ظرفیت تولید تا یک میلیون شیشه در سال را نیز داریم.
 مکمل زینک ۱۰ میلی‌گرم حاوی نانوذرات اکسید روی انکپسوله شده با اسید چرب، حاوی برخی از ترکیبات مهم نظیر ویتامین C و ویتامین B Complex نیز هست. این مکمل در کودکانی که به دلیل کمبود زینک دچار مشکل رشد هستند کمک می‌کند تا به رشد بدنی و ذهنی قابل‌قبولی برسند.

جستجو
آرشیو تاریخی