تولید دستگاه ترکیب‌کننده هوا و اکسیژن برای نوزادان

 دستگاه ترکیب‌کننده هوا و اکسیژن که وظیفه آن مخلوط‌کردن این دو عنصر برای نوزادانی است که ریه آنها به طور کامل تشکیل نشده، یکی از کارهای بزرگ یک شرکت دانش‌بنیان است که ضمن بی‌نیاز کردن کشور از واردات این محصول از آمریکا، آلمان، کانادا و حتی چین، منجر به صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی نیز شده است.
      به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، امیر عرب‌اف از شرکت پویا گستران حیان در مورد محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: ما تنها تولیدکننده ترکیب‌کننده هوا و اکسیژن، بلندر در ایران هستیم. این محصول که وظیفه آن مخلوط‌کردن هوا و اکسیژن برای نوزادانی است که ریه آنها به طور کامل تشکیل نشده، در بخش‌های NICU بیمارستان‌ها نصب و استفاده می‌شود و مطابق بخشنامه‌های وزارت بهداشت به‌ازای هر تخت NICU یک عدد از این دستگاه در بیمارستان‌ها موردنیاز است.
      باتوجه‌به اینکه به دانش فنی این محصول دست پیدا کردیم، موفق شدیم که کشور را از واردات آن از کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، کانادا و حتی چین بی‌نیاز کنیم. بومی‌سازی دانش فنی این دستگاه در ایران منجر به صرفه‌جویی ارزی برای کشور شده و تا کنون حدود ۲۰۰ تخت بیمارستانی به آن مجهز شده‌اند که این موضوع صرفه‌جویی ارزی معادل ۱۰۰ هزار دلار را به همراه داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی