در حافظه موقت ذخیره شد...
استاندار مازندران برای رئیس جمهوری نوشت
«سهم استادم از خدمت، زخم بود؛ سهم ایران، سربلندی»
در این میان، نقش بیبدیل استاد فرهیختهام؛ دکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری محبوب و مردمی ایران، بهعنوان نماد ایستادگی، عقلانیت انقلابی و ازخودگذشتگی، غیرقابل انکار و شایسته تجلیل و تقدیر فراوان است.
استاد ارجمندم با قلبی آکنده از ایمان به وعده الهی و اعتقادی راسخ به ملت، با شعار محوری «وفاق» به میدان آمد و به پشتوانه حکمت و انصاف، موفق شد در دشوارترین روزهای انقلاب که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی همچون دو لبه قیچی به جان دولتش افتادند، شعار وفاق را عملی کرده و با آبروی خویش پای تفاهمنامهای را امضا کند که توان نقد کردن دستاوردهای میدان را برای ملت فراهم آورد. خشم فراوان و واکنش شدید رژیم صهیونیستی و سایر دشمنان ایران از این تفاهمنامه و جیغ بنفش پادوهای رسانهایشان، خود برهانی بَین است بر این حقیقت که جمهوری اسلامی ایران همچون میدان نبرد، از پای میز مذاکره نیز پیروزمندانه برخاسته است.
اکنون که اکثر کارشناسان بینالمللی و تحلیلگران جهان، این تفاهمنامه را نصرت ایران و ناکامی آمریکا و اسرائیل توصیف میکنند، نباید این دستاورد را دستکم گرفت؛ دستاوردی که نتیجه قدرت اقناع استاد فرزانهام در شورای عالی امنیت ملی و اعتماد رهبری عزیز به رئیسجمهوری است. رئیسجمهوری که هرگز در برابر زیادهخواهیهای دشمن خارجی و تندرویهای داخلی تسلیم نشد. استاد ارجمندم با شجاعت و دوراندیشی، رفاه و سربلندی ایران و ایرانیان را هدف اصلی خود قرار داد و ثابت کرد سیاستمدار واقعی کسی است که همچون امیرکبیر آینده را در آینه امروز رصد میکند و در برابر فشارها کوتاه نمیآید، بلکه با عقلانیت و استقامت به نفع ملت و منافع میهن گام برمیدارد.
دکتر پزشکیان اینک نماد ایران است، همچون دماوند؛ سربلند و استوار که سینهاش همچون سینه آتشفشانی دماوند مملو از فریاد است، اما بغض تاریخی خویش را فرو میخورد که مبادا خدشهای بر این اتحاد مقدس وارد آید.
آنانی که این فرزانه فروتن را آماج حملات ظالمانه و کور خویش قرار میدهند، فراموش کردهاند که این نماد شجاعت و معرفت، بارها تا آستانه شهادت رفت، اما ذرهای از استقلال و شرف ایران پا پس نکشید. آری! او هرگز تسلیم نشد، بلکه با ایجاد تعادلی هوشمندانه میان ایستادگی و عقلانیت، به پشتوانه حضور مردم جان بر کف در خیابان، موجب تحقیر دشمن و شکستن هیمنهاش شد.
اینجانب بهعنوان شاگرد کوچک رئیسجمهوری، با گرامیداشت یاد و نام همه شهیدان آن روزهای سرنوشتساز، از قائد امت و فرماندهان سرافراز گرفته تا مردان، زنان و کودکانی که مظلومانه جان خویش را فدای عزت، امنیت و سربلندی ایران کردند، از اعتماد رهبری معظم انقلاب به ریاست محترم جمهوری، از رزمندگان جان بر کف میدان و ملت باوفای ایران، از تلاشهای ارزشمند تیم مذاکرهکننده و از مدیریت هوشمندانه دولت در روزهای دشوار جنگ، صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم. امید همه ما به خداوندی است که هرگز این ملت و این سرزمین را به حال خویش رها نکرده و شک ندارم پیروزی نهایی از آن ماست.
دکتر مهدی یونسیرستمی
فوقتخصص و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

