«الکسا پلاس» دستیار شخصی کاربران می‌شود

آمازون از تغییر بزرگ دستیار مجهز به هوش مصنوعی خود یعنی «الکسا پلاس» خبر داده است؛ قابلیت‌هایی که می‌تواند آن را به یک دستیار شخصی تبدیل کند و طیف وسیعی از کارهای واقعی مانند رزرو بلیت سفر، سفارش غذا و حتی مدیریت پرداخت‌ها را انجام دهد. از قابلیت‌ها و سرویس‌هایی که به «الکسا پلاس» اضافه شده، می‌توان به Expedia برای برنامه‌ریزی و رزرو سفر و Yelp برای کسب اطلاع از کسب‌وکارهای محلی اشاره کرد. Angi برای تعمیرات منزل و خدمات حرفه‌ای و همچنین Square برای پرداخت دیجیتال، برخی دیگر از سرویس‌هایی هستند که به این دستیار هوشمند اضافه شده‌اند. این رویکرد باعث می‌شود نقش الکسا از یک دستیار صوتی ساده به ابزاری کارآمدتر تغییر کند که می‌تواند در تعامل با سرویس‌های تخصصی، کاربر را سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برساند. این ویژگی‌های جدید در واقع به کاربر اجازه می‌دهد به جای آنکه بین چند اپلیکیشن جابه‌جا شود، از الکسا پلاس بخواهد تمام مراحل را برای او انجام دهد. برای مثال کافی است کاربر به الکسا دستور دهد علاوه بر پیدا کردن یک رستوران یا کافه خوش‌امتیاز نزدیک، یک میز شام دو نفره هم رزرو کند و الکسا بقیه مسیر را مدیریت می‌کند. مشکل اصلی سال‌های گذشته دستیارهای صوتی، دامنه محدود کارهایی بود که این ابزارها می‌توانستند انجام ‌دهند ولی اکنون این محدودیت‌ها برطرف شده است. نسخه جدید الکسا پلاس همچنین می‌تواند زمینه گفت‌وگو را حفظ کند، به پرسش‌های کاربر پاسخ دهد و کارهای چندمرحله‌ای او را تکمیل کند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و نهصد و بیست و دو
 - شماره هشت هزار و نهصد و بیست و دو - ۰۷ دی ۱۴۰۴