در جشن ۷۰ سالگی پورشه رونمایی شد

معرفی مدل انحصاری ۹۱۱ کلاب کوپه

پورشه به بهانه هفتادمین سالگرد تأسیس باشگاه مالکان پورشه آمریکا (PCA)، از مدل ویژه‌ای به نام «۹۱۱ کلاب کوپه» رونمایی کرد. این مدل انحصاری که تنها ۷۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد، ترکیبی از سبکی و طراحی منحصر به فرد است.
به نقل از MOTOR 1 (موتور وان) این همکاری، ریشه‌ای عمیق و تاریخی دارد. در سال ۲۰۰۶، به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس باشگاه مالکان، پورشه مدل ۹۱۱ کارِرا S کلاب کوپه را معرفی کرد و در سال ۲۰۱۶ نیز مدل ۹۱۱ کارِرا GTS کلاب کوپه را به بازار عرضه کرد. حال، با نزدیک شدن به جشن هفتاد سالگی این باشگاه، زمان معرفی یک مدل جدید و ویژه فرا رسیده است.

سبکی بی‌نظیر اما تولید محدود
پورشه و باشگاه مالکان پورشه آمریکا، این خودرو را در مراسم سالانه باشگاه که امسال در اوکلاهاما سیتی برگزار شد، رونمایی کردند. این مدل، بر اساس کاررا T ساخته شده است؛ باسبک‌ترین و خالص‌ترین نسخه از ۹۱۱ کنونی، که تنها مدل کاررا است و با جعبه‌دنده دستی عرضه می‌شود. پورشه تنها ۷۰ دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد. اولین دستگاه به موزه پورشه اختصاص خواهد یافت، در حالی که دومین دستگاه به قرعه‌کشی گذاشته می‌شود و سایر اعضای باشگاه نیز می‌توانند بقیه پورشه‌های تولیدی را خریداری کنند. این محدودیت در تولید، ارزش کلکسیونی این خودرو را بشدت افزایش می‌دهد و آن را به یکی از نادرترین مدل‌های ۹۱۱ تبدیل می‌کند.

طراحی چشم‌نواز
مدل‌های کلاب کوپه با رنگ آبی خاصی عرضه خواهند شد. مدل ۲۰۰۶ با رنگ «آزورو کالیفرنیا متالیک» و مدل ۲۰۱۶ با رنگ «کلاب بلو» معرفی شدند. این خودروی جدید با رنگی تازه به نام «شولار بلو»، که نسخه‌ای متالیک از رنگ «کلاب بلو» است، به بازار عرضه می‌شود. تغییرات بصری دیگری نیز شامل سپر جلوی اسپرت با تزئینات قرمز، رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی با طراحی RS اسپایدر و برچسب «کلاب کوپه» روی درهاست. خطوط قرمز و نشان یادبود روی در موتور، هویت خاص این مدل را به وضوح به نمایش می‌گذارد و آن را از سایر مدل‌های ۹۱۱ متمایز می‌کند.

کابینی با جذابیت خاص
داخل کابین، جذابیت خودرو به اوج خود می‌رسد. تریم منحصر به فرد قرمز، سفید و آبی برای صندلی‌ها و داشبورد، دوخت‌های زیبا، نشان یادبود حکاکی شده در کنسول مرکزی و لوگوی باشگاه مالکان پورشه آمریکا در پشت دسته دنده، از جمله جزئیات برجسته این خودرو هستند.
نام «Porsche Club of America» نیز به زیبایی روی رکاب درها حک شده و چراغ‌های LED کوچکی در قسمت پایین درها با لوگوی ویژه هفتادمین سالگرد باشگاه وجود دارد. این جزئیات هنرمندانه، گواهی بر خاص بودن این خودرو برای سرنشینان آن است و تجربه رانندگی با آن را به یک رویداد فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

قدرت و هیجان در لحظه
از نظر فنی، این خودرو تمام ویژگی‌های استاندارد کاررا T را به ارث برده است. موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت تواین توربو با ۳۸۸ اسب بخار قدرت، جعبه‌دنده دستی شش سرعته، سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی، اگزوز اسپرت و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، همگی در این مدل به کار رفته‌اند. این ترکیب قدرتمند، تجربه‌ای خالص و هیجان‌انگیز را به رانندگان ارائه می‌دهد که از ویژگی‌های بارز پورشه ۹۱۱ کاررا T است. همچنین، مالکان این خودرو می‌توانند یک کرونوگراف ویژه از پورشه دیزاین را برای هماهنگی با خودروی خود خریداری کنند که تکمیل‌کننده این پکیج لوکس و انحصاری خواهد بود.
اگرچه پورشه هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که حداقل کمی بالاتر از قیمت ۱۴۰ هزار دلار برای مدل ۲۰۲۶ کاررا T باشد. علاوه بر این، هزینه عضویت سالانه ۵۶ دلار باشگاه مالکان پورشه آمریکا نیز برای خریداران الزامی خواهد بود. این قیمت‌گذاری، با توجه به انحصاری بودن و ویژگی‌های خاص این مدل، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد و آن را به یک کالای لوکس و کلکسیونی برای علاقه‌مندان واقعی پورشه تبدیل می‌کند. اگر قیمت این پورشه را با دلار 88 هزار تومان محاسبه کنیم بدون احتساب هزینه‌های گمرکی، تعرفه‌ها و ممنوعیت واردات، قیمت خام آن 12میلیارد و 320 میلیون تومان می‌شود.

صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • دیپلماسی
  • جهان
  • اقتصادی
  • خودرو
  • زیست بوم
  • علم و فناوری
  • حوادث
  • ورزشی
  • اجتماعی
  • ایران زمین
  • گفت و گو
  • دولت چه کار می‌کند
  • کتاب
  • گزارش
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و هفتصد و هشتاد و دو
 - شماره هشت هزار و هفتصد و هشتاد و دو - ۱۸ تیر ۱۴۰۴