«ایران» از امدادرسانی‌های هلال احمر در چند روز گذشته گزارش می‌دهد

ناجیان در میان دود و آتش

مهسا قوی قلب
خبرنگار

پس از حملات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، نیروهای هلال احمر یک لحظه هم دست از کار نکشیده‌اند و حتی بعد از شهادت سه نیروی فداکار هنوز وسط میدان هستند. در پی حملات اخیر به مناطق مسکونی، نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر همچنان به صورت مستمر در حال امدادرسانی به مجروحان و آسیب‌دیدگان هستند. تیم‌های امدادی با حضور در خط مقدم، خدمات‌رسانی را با تمام توان و بدون وقفه ادامه می‌دهند. جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر پایبندی به اصول انسان‌دوستانه، عملیات امدادی را تا عادی‌سازی وضعیت ادامه می‌دهد و از تمامی‌ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده خواهد کرد. مجتبی خالدی، سخنگوی جمعیت هلال احمر تا لحظه تنظیم این گزارش با اشاره به اینکه تاکنون در ۲۱ استان عملیات امدادرسانی انجام شده است، به «ایران» می‌گوید: «در این امدادرسانی‌ها ۱۴۵ مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شدند و ۷۵ نفر در محل درمان شدند. همچنین ۹۸۳ تیم عملیاتی که ۲۹۵ تیم از آنها ویژه آواربرداری تخصصی بودند، در عملیات‌ها شرکت کردند.»
به گفته او، 3 هزار و 667 نفر نیروی عملیاتی، ۳۷ تیم فوریت‌های پزشکی، ۸۴ تیم شامل سگ‌های زنده‌یاب، ۹۰ تیم واکنش سریع و ۱۰۱ تیم ارزیاب در محل‌های مورد نیاز خدمات‌رسانی داشتند. خالدی با بیان اینکه اسکان اضطراری هم در برنامه جمعیت هلال احمر گنجانده شده است، توضیح می‌دهد: «جمعاً هزار مورد اسکان اضطراری انجام شده است.»
سخگوی جمعیت هلال احمر در ادامه صحبت‌های خود به مردم توصیه می‌کند که در صورت وقوع حادثه از ازدحام جلوگیری کنند و راه را برای نیروهای امدادرسان باز بگذارند. احتمال ریزش آوار تا ساعت‌ها و حتی روزهای بعد از حادثه در محل‌های نزدیک ساختمان‌های تخریب شده وجود دارد به همین دلیل باید از این محل‌ها نیز فاصله بگیرند. همچنین در خانه‌ها هنگام بروز وقایع از کنار پنجره‌ها و شیشه‌ها دور شوند و از حضور در پشت بام‌ها به صورت جدی خودداری کنند.
او همچنین درباره داروهای خاصی که در هلال احمر توزیع می‌شود نیز توضیح داد: «در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم. خیال مردم از بابت تأمین اقلام اساسی دارویی راحت باشد.» خالدی تأکید کرد، مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ در هر ساعت شبانه روز تماس برقرار کرده و موارد نیاز به خدمات امدادی را مطرح کنند.
فعالیت سامانه ۴۰۳۰ متناسب با شرایط ویژه کشور و در راستای حمایت روانی از شهروندان و افزایش تاب‌آوری جامعه در سراسر کشور توسط جمعیت هلال احمر در حال خدمات‌رسانی است. خدمات مشاوره‌ای جدید این سامانه با محوریت «مدیریت بحران در مخاصمات مسلحانه» و در زمینه‌های «سلامت روان کودکان»، «آرامش سالمندان»، «احساس امنیت گروه‌های آسیب‌پذیر» و «افزایش تاب‌آوری اجتماعی و سلامت روان شهروندان» در برابر شرایط جنگی و بحران‌هاست و پاسخگویی سامانه به صورت ۲۴ ساعته است.

صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • دیپلماسی
  • جهان
  • اقتصادی
  • زیست بوم
  • گزارش
  • ورزشی - ایران زمین
  • علم و فناوری
  • اجتماعی - حوادث
  • صفحه آخر
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و هفتصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و هفتصد و شصت و هفت - ۲۹ خرداد ۱۴۰۴