من به شخصه خیلی موافق واکنش سریع به اتفاقات مختلف در سینما نیستم و معتقدم سینما هنر عمیقتری است و از تفکر برمیآید درنتیجه نباید نگاه ژورنالیستی به سینما داشت. معمولاً فیلمهای خوب هم کمی بعد از حوادث خاص ساخته و ماندگار شدهاند. برای فیلم «ناتور دشت» ما به اندازه کافی متریال قصهنویسی در دست داشتیم و از طرفی حادثه ربوده شدن کودکان برای اولین بار در کشور رخ نداده بود و پیشتر به این اتفاق فکر کرده بودیم. ماجرای گم شدن یسنا در استان گلستان وقتی با یک اجتماع انسانی وسیع همراه شد این ایده را در ذهن ما تقویت کرد که از این اتفاق یک فیلم درام بسازیم. شاید عقبهای که ما از نظر قصهنویسی داشتیم به ما کمک کرد که در کوتاهترین زمان ممکن فیلمنامه را بنویسیم اما حوادث دیگری مانند انفجار اسکله شهید رجایی بندرعباس هنوز بسیار جای تحقیق و پژوهش دارد تا بتوانیم فیلمی درباره آن بسازیم.
از صحبتهای محمدرضا خردمندان
کارگردان «ناتور دشت» با مهر