یک پوستر مادرانه
انتخاب نمایی از فیلم «مادر» علی حاتمی با چهره «رقیه چهره آزاد» که خود نماد مادر در سینمای ایران است، هم انتخاب هوشمندانهای است و هم نمادین که منزلت زن و مادر را ارج مینهد. این نما و نماد، ارجاع به جایگاه والای مادر و زن در فرهنگ و هنر و سینمای ماست و تصویر رقیه چهرهآزاد به عنوان مادر فیلم «مادر» نشان وحدت و همدلی و اتحاد یک خانواده است که حالا میتواند به خانواده سینما تسری داده شود و نشانی از وفاق باشد. این صورت فقط چهره یک مادر نیست، بلکه نمادی از خود سینماست که میتواند به مثابه مادر، همه فرزندانش را با وجودت تفاوت و تضادها و اختلافنظرها زیر چتر حمایت و محبت خود قرار دهد. زیر پوست این پوستر نوعی دعوت به آشتی نهفته. دعوتی مادرانه به خود سینما که خصلتی مادرانه دارد. آن هم مادری در شمایل رقیه چهرهآزاد به روایت علی حاتمی.
۲۹ | ۳۰ | ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ |
۶ | ۷ | ۸ | ۹ | ۱۰ | ۱۱ | ۱۲ |
۱۳ | ۱۴ | ۱۵ | ۱۶ | ۱۷ | ۱۸ | ۱۹ |
۲۰ | ۲۱ | ۲۲ | ۲۳ | ۲۴ | ۲۵ | ۲۶ |
۲۷ | ۲۸ | ۲۹ | ۳۰ | ۱ | ۲ | ۳ |
۴ | ۵ | ۶ | ۷ | ۸ | ۹ | ۱۰ |