معمولاً اکثر کارگردانها، تدوینگر ثابتی برای کارهایشان دارند به این دلیل که از جهان ذهنی همدیگر شناخت کافی داشته باشند. من و سروش صحت هم به دلیل ارتباطات شخصی و رابطه برادری که داریم به شناخت کافی از احوالات ذهنی یکدیگر دست پیدا کردهایم. در فیلم «صبحانه با زرافهها» نیز هنگام تدوین، برخی پلانها و سکانسها را حذف کردیم که البته زیاد نبودند. سلیقه و ریتم انتخابی من و سروش خیلی به هم نزدیک است و اگر پلان یا سکانسی در تدوین حذف میشد، این کار کاملاً با تحلیل انجام میگرفت. ریتم «صبحانه با زرافهها» ریتمی متناسب با نوع گفتوگو و مدل بازی شخصیتهاست و هر چه التهاب قصه بیشتر میشود به تناسب، ریتم تدوین هم تندتر میشود. به هرحال ریتم تدوین باید با ریتم پلانهای گرفتهشده و قصه متناسب باشد.
گفتوگوی مهر با خشایار موحدیان تدوینگر «صبحانه با زرافهها»