اخبار
افزایش 2.3میلیون نفری
کاربران دولت هوشمند
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: از ابتدای دولت چهاردهم تا امروز بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اضافه شده است.به گزارش «ایران»، محمدمحسن صدر
افزود: در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت چهاردهم بیش از ۴۲ میلیون مراجعه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به سامانههای دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی انجام و خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شده است، وی گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ایرانیان از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کردهاند. بیشترین مراجعه کاربران به سامانههای وزارت آموزش و پرورش با بیش از ۱۶ میلیون مراجعه، وزارت راه و شهرسازی با بیش از 4میلیون و سازمان تأمین اجتماعی با بیش از 3 میلیون مراجعه بوده است.
تقسیم کار ملی در توسعه هوش مصنوعی
معاون برنامهریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برخی چالشهای قانونی در حوزه هوش مصنوعی گفت: دراین زمینه برنامه داریم و باید برنامه تقسیم کار ملی نیز تدوین شود.به گزارش ایسنا، علی اصغر انصاری با بیان اینکه برای پذیرش هوش مصنوعی در صنایع، نیاز به بهسازی صنایع داریم تأکید کرد: در این زمینه باید کار جدی صورت گیرد.وی با اشاره به تصویب سند راهبردی هوش مصنوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: در برنامه بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه هفتم توسعه دولت مکلف شده است که برنامه اجرایی و ملی اکتساب هوش مصنوعی را تهیه و به اجرا بگذارد. در این سند قرار است برنامه تقسیم کار نهادهایی که مکلف در اجرای این برنامه هستند، مشخص شود.
کاهش شکایات ارتباطی در سامانه ۱۹۵
سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات از کاهش 5درصدی میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در 7ماهه اول سالجاری در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۲خبر داد. محمد امامی افزود: در 7ماه اول سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۴۲۰ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ درج شده که این آمار در مدت مشابه سالجاری به ۱۱۵ هزار و ۶۱۳ عدد رسیده است.وی قطعی تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، عدم آنتن دهی شبکه موبایل و جمعآوری نکردن سرویس را از مصادیق پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ عنوان کرد.