اخبار

مالیات باید معیار اعتبارسنجی شود

یکی از کارکردهای مالیاتی در دنیا معیار قرار گرفتن آن برای دادن اعتبار به افراد بوده که نسبت به مالیاتی که پرداخت می‌کنند رتبه‌بندی می‌شوند.
سیدمحمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: نظام مالیاتی فارغ از کارکرد تأمین مالی، کارکرد دیگری هم دارد و آن معیار اعتبارسنجی افراد است یعنی نباید بگذاریم فردی که سهم خود را بابت توسعه کشور پرداخت نکرده است، هزاران میلیارد تومان از نظام بانکی تسهیلات بگیرد.
وی گفت: قطعاً باید یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارائه این خدمات به فعالان اقتصادی و کسب ‌و کارها میزان مالیاتی باشد که پرداخت می‌کنند و اگر این اتفاق بیفتد و این ملاک و مبنای ارائه خدماتی که حاکمیت در اختیار مردم قرار می‌دهد باشد، تمکین مالیاتی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

رشد صادرات
به غرب آسیا

عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، میزان صادرات ایران به کشورهای حوزه آسیا در ۶ ماه نخست سال جاری را معادل ۱۲ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: عدد صادرات ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی را از لحاظ ارزش تجربه کرده است.
به گفته این مقام مسئول، در میان کشورهای حوزه غرب آسیا بیشترین رشد مربوط به اردن است که از ۲ میلیون دلار به بیش از ۱۳ میلیون دلار رسید.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و نود
 - شماره هشت هزار و پانصد و نود - ۰۷ آبان ۱۴۰۳