دیگه‌چه‌خبر؟

ارزیابی مقام‌های سابق رژیم صهیونیستی از ضعف حمله اسرائیل
 خبر اول اینکه، شخصیت های سیاسی و رسانه‌ای در اسرائیل  در اظهاراتی، از نامتناسب بودن حمله به ایران در مقایسه با عملیات «وعده صادق ۲» انتقاد کردند. در همین رابطه «تالی گوتلیب»، عضو کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) در توییتر نوشت: «چرا حمله اسرائیل اینقدر ضعیف بود؟ این چه ربطی به باقی ماندن نتانیاهو در قدرت دارد؟» «رامی یتسهار» روزنامه نگار صهیونیست که سابقاً افسر ارشد پلیس نظامی در ارتش اسرائیل بود نیز گفته است: پیامی که از تل‌آویو می‌آید ساده و واضح است و می‌گوید: ما تمام شده‌ایم. یتسهار معتقد است که «این حمله بسیار کوچک و ضعیف» و یک فریب سیاسی از سوی نتانیاهو برای نشان دادن این مسأله به حامیانش بود که کاری علیه تهران انجام داده است. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» نیز نتوانست خشم خود از حمله ضعیف رژیم صهیونیستی به ایران را پنهان کند. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این حمله نتوانست بهای لازم را به ایران تحمیل کند. «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز از دیگر مقامات اسرائیل بود که حمله اخیر را ضعیف دانست. «چرا حمله اسرائیل اینقدر ضعیف بود؟» اکنون به سؤال بسیاری از مقامات و ساکنین سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است.

عراقچی: از عصر جمعه از حمله دشمن مطمئن شدیم
 خبر دیگر اینکه، ادعای پیام دادن اسرائیل پیش از اقدام نظامی علیه ایران با واکنش وزیر امور خارجه روبه‌رو شد. عراقچی ضمن تکذیب این ادعا، در این‌باره گفت: ما از عصر قبل از حمله نشانه‌هایی را مبنی بر احتمال حمله دریافت کرده بودیم که باعث شد از موضوع مطمئن شویم و نشانه‌ها و اخبار را به‌طور مرتب با دوستان خود در بخش نظامی تبادل می‌کردیم. وی همچنین افزود: پیام‌هایی هم با طرف‌های مختلف رد‌و‌بدل شد و تا زمان حمله نیز اقداماتی را که باید انجام می‌دادیم، پیگیری کردیم و به وظیفه خود در این‌باره پرداختیم.
 
مشکوک بودن اطلاعیه
منسوب به مقاومت اسلامی حجاز درباره پرتاب پهپاد
 دست آخر اینکه،  الله‌کرم مشتاقی تحلیلگر درباره اطلاعیه منسوب به گروهی موسوم به «مقاومت اسلامی حجاز» نوشت: ‏عجالتاً چنین بیانیه و اعلام موجودیتی را در این برهه، کاملاً مشکوک، عجیب و نامعقول می‌بینم. باید مراقب کنش‌های هیجانی زودگذر و دشمن‌شادکن بود. دشمن روی تنش ایران با همسایگانش حساب ویژه‌ای باز کرده. این روزها به هر صدایی که تلاش دارد پیکان حملات و توجهات را از دشمن اصلی یعنی امریکا و رژیم صهیونیستی و برخی حامیان اروپایی‌اش منحرف کند، با دیده تردید بنگرید. معتقدم برخی از یاران انقلاب که کلام‌شان از سر شوق به جهاد و مبارزه و لزوم یکپارچگی امت در مقابل صهیونیست‌هاست، باید تأمل بیشتری نسبت به اخبار مشکوک و مبهم داشته باشند، بخصوص اخباری که دانسته یا نادانسته تلاش می‌کند دولت‌ها و کشورهای منطقه را به یکدیگر مشکوک کرده و اختلافات قومی، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و جغرافیایی را احیا کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و نود
 - شماره هشت هزار و پانصد و نود - ۰۷ آبان ۱۴۰۳