شهدای حادثه تروریستی تفتان با تعظیم و احترام مردم، تشییع شدند

رادان: قسم می‌خورم به سزای اعمالشان خواهند رسید

بامداد شنبه پنجم آبان ماه، رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه برخی مراکز نظامی و پدافندی کشورمان انجام داد. اما عملیات صهیونیست‌ها محدود به هدف قرار دادن برخی از سامانه‌های پدافندی و مراکز نظامی نبود و به رغم اعلام اسرائیل مبنی بر اتمام آن در ساعت 6 صبح، تا پیش از ظهر روز شنبه ادامه داشت. به فاصله چند ساعت پس از حمله رژیم صهیونیستی به برخی سامانه‌های پدافندی کشور که طبق اعلام ستادکل نیروهای مسلح خسارات محدودی هم در پی داشت، گروهک تروریستی جیش‌الظلم نیز به‌عنوان بازوی عملیاتی-تروریستی صهیونیست‌ها، دست به یک اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان زد.
در پی این عملیات تروریستی که در شهرستان گوهرکوه شهرستان تفتان اتفاق افتاد، 10 نفر از حافظان امنیت کشور به شهادت رسیدند. چند ساعت پس از این حادثه، گروهک تروریستی جیش‌العدل به صورت رسمی مسئولیت آن را بر عهده گرفت. چند ساعت پس از این اتفاق، واحدهای عمل‌کننده مبارزه با تروریسم فراجا در عملیاتی گسترده اقدام به شناسایی عاملان حمله تروریستی کردند که در جریان آن، یک نفر از تروریست‌ها دستگیر شد.
همچنین طبق اعلام قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، در اقدام مشترک یگان های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، ادارۀ کل اطلاعات سیستان‌ و‌ بلوچستان و فراجای استان، طی یک عملیات پهپادی ۴ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی کشته شدند. در این عملیات، ۴ نفر دیگر از تروریست‌ها نیز پس از شناسایی و تعقیب ‌و گریز دستگیر و تعدادی هم مجروح شدند. عملیات تعقیب‌وگریز تا دستگیری تمامی افراد متواری گروهک ادامه خواهد داشت.سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور نیز با صدور پیامی، شهادت سرافرازان انتظامی کشور را به خانواده جان‌باختگان تبریک و تسلیت گفت و اطمینان داد که تروریست‌های جیش‌الظلم به سزای اعمالشان خواهند رسید. در متن این پیام آمده است: «دشمنِ حقیر و زبون پس از شکست‌های متعدد به مزدوران خود دستور ترور و جنایت داد و عزیزانِ ما که درحال‌خدمت‌رسانی به مردم بودند در این حادثه جانکاه به شهادت رسیدند. رذالت و شناعت تروریست‌ها واضح و آشکار بوده و قسم یاد می‌کنم که به دست شرافتمند و باغیرت پلیس جمهوری اسلامی ایران به سزای اعمالشان خواهند رسید. همچنین تیم ویژه فراجا برای بررسی علل حادثه از همان ساعات اولیه در محل حاضر و پیگیر موضوع است.»
همچنین سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت، ضمن تأکید بر عزم ایران برای محاکمه‌ عاملان این جنایت، از شورای امنیت خواست که حمله‌ تروریستی تفتان را به صراحت محکوم کند. محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در برابر خون پاک شهدای عزیز ارتش و فراجا، قربانیان تجاوز به خاک میهن و تروریسم پلید که بزرگ‌ترین دشمن انسان و زندگی صلح‌آمیز است، همه ما مسئولیم و مطمئناً عوامل این دو جنایت پاسخی درخور دریافت خواهند کرد. گفتنی است که پیکر مطهر ۱۰ شهید حادثه تروریستی تفتان، روز گذشته در ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان و خانواده شهدا تشییع و سپس برای خاکسپاری، به زادگاهشان منتقل شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و نود
 - شماره هشت هزار و پانصد و نود - ۰۷ آبان ۱۴۰۳