اخبار

در جلسه عصر دیروز هیأت دولت صورت گرفت
انتصاب نوری به عنوان استاندار خراسان شمالی
در جلسه عصر یکشنبه هیأت دولت به ریاست دکتر مسعود پزشکیان، استاندار خراسان شمالی معرفی و منصوب شد.
بر این اساس با معرفی وزیر کشور و با اعضای هیأت دولت به بهمن نوری به عنوان استاندار خراسان شمالی رأی اعتماد دادند.
نوری در سوابق خود مسئولیت‌هایی نظیر مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران و تهران، فرماندار بابل و قائمشهر و شهرداری منطقه ۸ تهران را دارد .


عراقچی در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون امنیت ملی:
هدف سفرهای منطقه‌ای ایجاد بازدارندگی سیاسی بود
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در جلسه‌ای با نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم، گفت: خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم و برای هر جنگی آماده هستیم.
به گزارش ایسنا، عراقچی در این جلسه با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ متحمل ضربه شدیدی شد و ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف خورد، اما صهیونیست‌ها اخبار آن را سانسور کردند، افزود: تلاش شده با هماهنگی میان میدان و دیپلماسی با شرارت‌های صهیونیست‌ها مقابله و مبارزه شود و هدف سفرهای منطقه‌ای ایجاد بازدارندگی سیاسی بود. وی در این‌باره تأکید کرد: حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد.
وزیر امور خارجه همچنین روز گذشته در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت با تأکید بر نقض آشکار حاکمیت و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت در راستای اتخاذ موضع قاطع در محکومیت این تجاوز شد.

نامه عراقچی به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، با محکوم کردن اقدامات عمدی و تجاوزکارانه این رژیم اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و طبق حقوق بین‌الملل، حق ذاتی خود را برای پاسخ قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه، در زمان مقتضی محفوظ می‌دارد. عراقچی در نامه خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل افزود: با وجود آنکه سامانه‌ دفاع هوایی ایران اکثر موشک‌ها را رهگیری کرد، چهار نفر از افسران نظامی ایران به نام‌های حمزه جهاندیده، محمد‌مهدی شاهرخی فر، سجاد منصوری و مهدی نقوی در حالی به مقام شهادت نائل آمدند که با شجاعت جان خود را فدای دفاع و حفظ امنیت ملی کشورشان کردند. اگر عملکرد موفقیت‌آمیز سامانه دفاع هوایی ایران نبود، این تهاجم رژیم صهیونیستی می‌توانست تلفات سنگینی به بار آورد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تأکید کرد: با توجه به پیامدهای تهاجمات مستمر و نظام‌مند رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت درخواست دارد موضعی قاطع اتخاذ کرده و این اقدامات تجاوزکارانه‌ رژیم صهیونیستی را قویاً و به‌ طور بی‌قید و شرط محکوم کنند و به جامعه‌ بین‌المللی نشان دهند که نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بی‌پاسخ نخواهد ماند.
 
تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴
در کمیسیون برنامه و بودجه
کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ در جلسه دیروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. بررسی کلیات و اعلام رأی نمایندگان درباره کلیات لایحه بودجه، روز سه‌شنبه و با حضور رئیس‌جمهور در جلسه علنی و دفاع او از بودجه انجام خواهد شد. مجلس شورای اسلامی روز گذشته همچنین با برگزاری یک جلسه غیرعلنی ابعاد عملیات متجاوزانه رژیم صهیونیستی را بررسی کرد. به گزارش ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، وکلای ملت با تغییر ترکیب هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و افزایش اختیارات آن موافقت کردند. بر این اساس، تعداد نمایندگان منتخب مجلس برای عضویت در این هیأت از 4 به 6 نفر افزایش پیدا کرد که در کنار نمایندگانی از کمیسیون‌های حقوقی و اصل نود و یکی از نواب هیأت رئیسه در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، حضور خواهند داشت. همچنین با اصلاح و الحاق یک بند به ماده 2 این ماده، هر یک از اعضای هیأت می‌توانند رأساً خواستار رأی شروع رسیدگی به تخلفات مذکور در قانون از سوی هر یک از نمایندگان شوند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و نود
 - شماره هشت هزار و پانصد و نود - ۰۷ آبان ۱۴۰۳