«ایران» از واکنش رئیس‌جمهور و دیگر مقامات به تجاوز رژیم صهیونیستی و شهادت دلاوران ارتش گزارش می‌دهد

یک‌آهنگ و یک‌صدا علیه دشمن متجاوز

تجلیل، بزرگداشت، تکریم و البته تسلیت، واکنش فراگیر و گسترده همه ایرانیان نسبت به شهدای دفاع از امنیت و کیان جمهوری اسلامی ایران بود. نخست ایرانیان بودند که در نخستین ساعات آگاهی یافتن از شهادت این رزمندگان، یاد و نامشان را گرامی داشتند و از قهرمانان خود تجلیل کردند. پس از این واکنش پرشور و گسترده مردمی، شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی نیز شهادت این فرزندان ایران را تسلیت گفتند.
 
پزشکیان: پاسخ توأم با تدبیر به حماقت دشمن
 رئیس‌جمهور در پیام خود، یاد و نام شهدای ارتش در حمله رژیم صهیونیستی و شهدای فراجا در حمله تروریستی شهرستان تفتان را گرامی داشت و تسلیت گفت. مسعود پزشکیان با بیان اینکه فرزندان ایران در دفاع از حریم میهن جان فدا کردند، شهادت دلیران وطن را به دلاوران ارتش، جان برکفان فراجا، خانواده‌های معظم‌ و مردم قهرمان تسلیت گفت. رئیس‌جمهور اضافه کرد: دشمنان ایران بدانند این مردم سلحشور در دفاع از خاکشان بی‌هیچ هراسی ایستاده‌اند و پاسخ هر حماقتی را با تدبیر و هوشمندی خواهند داد.
 قالیباف: پاسخ به تجاوزگری قطعی است
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته مجلس، با اشاره به اینکه هوشیاری مجاهدان فداکار پدافند ارتش و سپاه معرکه اخیر رژیم آپارتاید صهیونیستی را به مضحکه‌ای در سطح جهان تبدیل کرده است، گفت: مقایسه عملیات وعده صادق ۲ با اقدام اخیر نظامی این رژیم، گواهی روشن بر توان بازدارندگی نیروی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.
محمدباقر قالیباف، تنها دستاورد رژیم صهیونیستی را نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌پناه در غزه و لبنان برشمرد و تأکید کرد: اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از روی انفعال بود و به شکستی دیگر برای این رژیم تبدیل شد، اما جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب حق ذاتی دفاع مشروع و ماده ۵۱ منشور ملل متحد خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به این تجاوزگری، قطعی و با رعایت اقتضائات خواهد بود.
وی در هشداری به امریکا به عنوان پشتیبان اصلی و شریک در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، خواست برای توقف کشتار مردم بی‌گناه در غزه و لبنان و جلوگیری از گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در تمام منطقه، رژیم نامشروع صهیونی را مهار کرده و مجبور به آتش‌بس پایدار کند. رئیس مجلس در پایان نطق خود به روح پاک شهدای پدافند ارتش که در راه دفاع از امنیت کشور جان شیرین خود را فدا کردند، درود فرستاد و گفت: شهادت این جوانان را به ملت شریف، فرماندهی و کادر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تبریک و تسلیت می‌گویم. ارتش فدای ملت است و ملت پاسبان و حافظ خون این شهدای جان‌فدا خواهد بود.
 
عارف: پاسخ درخور به متجاوز
معاون اول رئیس‌جمهور در پیام خود با درود بر سربازان وطن و عرض تسلیت به خانواده‌های این عزیزان و مردم مقاوم و صبور ایران، اعلام کرد: در برابر خون پاک شهدای عزیز ارتش و فراجا، قربانیان تجاوز به خاک میهن و تروریسم پلید که بزرگ‌ترین دشمن انسان و زندگی صلح‌آمیز است، همه ما مسئولیم و مطمئناً عوامل این دو جنایت پاسخی درخور دریافت خواهند کرد.
 
 ظریف: ایران می‌تواند برابر هر قدرتی بایستد
معاون راهبردی رئیس‌جمهور ضمن تسلیت شهادت دلاورمردان پدافند ارتش که صهیونیست‌های مدعی را سرجایشان نشاندند، نوشت: به یُمن خودباوری، شجاعت و هوشمندی امام راحل و رهبر فرزانه و رشادت نیروهای مسلح، مردم دلاور ما ثابت کرده‌اند که می‌توانند متجاوزان سرکش را به‌رغم حمایت‌های قدرتمندان زورگوی جهانی، پشیمان کنند و در دفاع مشروع از این سرزمین خدایی از هیچ قدرتی نهراسند. وی با بیان اینکه تاریخ ایران به ما می‌آموزد که می‌بایست این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را ارج نهیم، تصریح کرد: امروز ایران سربلند می‌تواند در برابر هر قدرتی با هر پشتوانه‌ای بایستد.
 
سیدحسن خمینی: سند افتخاری برای ارتش
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در پیامی به امیرلشکر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهادت شماری از رزمندگان پدافند هوایی در جریان مقابله با حمله دشمن متجاوز صهیونیستی را سند افتخار ارتش و نشانگر فداکاری برای مردم این سرزمین دانست. وی افزود: ارتش، در طول دهه‌های متمادی بویژه دوران دفاع مقدس، مأمن و نقطه امید ملت ایران بوده است که نقش‌آفرینی مهم آن در مقابله با تهاجم روز گذشته (شنبه) رژیم اشغالگر نیز به این کارنامه پربار افزوده شد و مورد تکریم و قدردانی وسیع افکارعمومی قرار گرفت.
 
مهاجرانی: غرور ملی ایرانیان احیا شد
سخنگوی دولت نیز در واکنش به هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی و واکنش مقتدرانه نیروی پدافند هوایی کشورمان، گفت: مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند. فاطمه مهاجرانی با تأکید بر اینکه ایران کشور قدرتمند و مقتدری است و با شیطنت‌های دشمنان دچار مسأله نخواهد شد، اظهار کرد: باید به قدرت و اقتدار جوانان این مرز و بوم آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند.
همچنین بسیاری از شخصیت‌های هنری، فرهنگی و سیاسی نیز در پیام‌های مجازی خود شهادت دلاورمردان ارتش و فراجا را ارج نهاده و نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی و مزدوران تروریست آن، ابراز انزجار کردند. در این میان، بازیگران تلویزیون و سینما، ورزشکاران، نهادهای مردمی و احزاب یا دسته‌جات سیاسی ضمن اظهار همدردی خود خطاب به خانواده‌های شهدای اقدام نظامی اسرائیل و تروریست‌های جیش‌الظلم، بر همدلی و یکصدایی ایرانیان در مقابله با شرارت‌های ضدامنیتی تأکید کردند.

 

برش

15 شهید امنیت در دو مأموریت
شنبه گذشته ایرانیان دو گونه شهید داشتند که هرچند همگی در راستای تأمین امنیت و دفاع از کیان کشور به شهادت رسیدند، اما مکان شهادت و نحوه جانبازی آنان متفاوت بود.
4 نفر از شهدا، رزمندگان نیروی پدافند هوایی ارتش بودند که در فرآیند مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. شنبه گذشته تعداد شهدای پدافند هوایی 4 نفر اعلام شده بود، اما روز گذشته اعلام شد که شهید الله‌وردی رحیم‌پور نیز از دیگر شهدایی است که به خیل شهیدان سربلند در مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی پیوست؛ با این توضیح که شهید الله‌وردی، یک غیرنظامی و نگهبان شرکتی پیمانکار در نزدیکی یکی از مراکز تحت حمله بوده است.
همچنین 10 شهید دیگر، سربازان و درجه‌داران فراجا بودند که در یک عملیات فریب، در کمین تروریست‌های جیش‌الظلم به فیض شهادت نائل آمدند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و نود
 - شماره هشت هزار و پانصد و نود - ۰۷ آبان ۱۴۰۳