اخبار

دنیامالی تیم جدید مدیریتی چید
احمد دنیامالی وزیر ورزش پس از دو ماه حضور در ساختمان سئول با صدور ۱۰ حکم و جابه‌جایی‌هایی، تیمش را در وزارتخانه چید. او که چند روز پیش قول تغییرات را داده بود، هفته تربیت بدنی تمام نشده با صدور احکام بعضی از معاونت‌هایش، افراد جدیدی را وارد وزارت ورزش و جوانان کرد. طبق احکامی که دنیامالی صادر کرده، سیدغنی نظری سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌ها شد. برای مرکز حراست قاسم ایمانی‌نژاد انتخاب شد و برای معاونت توسعه ورزش بانوان، فریبا محمدیان حکم گرفت. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حسنخانی معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی شد و سرپرستی دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی به محمد معانی رسید. محمدرضا عابدی سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش قهرمانی شد. محسن مزجی بازرس ویژه وزیر ورزش شد و سینا کلهر هم حکم مشاور وزیر و مدیرکل مرکز راه‌اندازی شورای نخبگان جوان را گرفت. همچنین مریم کاظمی‌پور به عنوان مشاور وزیر در امور ورزش بانوان منصوب شد. با توجه به احکام صادر شده، حالا معاونت ورزش قهرمانی و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان مهم‌ترین جایی هستند که تغییر نکرده اند.


لیگ برتر بسکتبال حساس‌تر شد
رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی امروز وارد هفته پنجم می‌شود که جدال تیم‌های طبیعت و ذوب‌آهن می‌تواند یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این هفته را در آزادی رقم بزند. هفته‌ای که دو تیم طبیعت مدافع قهرمانی و تنها تیم بدون باخت لیگ میزبان ذوب‌آهنی است که بعد از کش و قوس‌های زیاد به عنوان آخرین تیم وارد مسابقات شد تا فهرست لیگ این فصل خالی از قدیمی‌ترین تیم نباشد. جدا از سابقه و موقعیت امروز دو تیم، حضور مهران شاهین‌طبع و فرزاد کوهیان ‌در رأس طبیعت و ذوب‌آهن هم چاشنی اهمیت بازی را بیشتر می‌کند. در هفته پنجم لیگ شهرداری گرگان که خود را به یک قدمی صدر رسانده، میزبان نفت آبادان است که با ستاره‌هایش فعلاً جایی بین بالانشینان ندارد. آنها به جز دو باختی که مقابل کاله و طبیعت برایشان ثبت شده، در جدال شمالی‌ها و جنوبی‌ها تحت تأثیر رأی کمیته انضباطی هستند. نفت به خاطر حواشی دیدار برابر طبیعت و دیسکالیفه شدن حماد سامری (سرمربی) و حامد حدادی (بازیکن) به کمیته انضباطی دعوت شده است. اما در سایر بازی‌ها تیم‌های فولاد هرمزگان- پایش پارت شاهرود، گلنور اصفهان – آینده‌سازان تهران، آسمان ولایت مشهد – مهگل البرز و کاله مازندران – پترونوین ماهشهر رقابت می‌کنند.


برد یخچالی و یارانش در بوندس‌لیگا
تیم بهنام یخچالی ملی‌پوش بسکتبال ایران مقابل ‌صدرنشین آلمان به پیروزی رسید. تیم بسکتبال رومرشتروم گلادیاتورز تریر حاضر در بوندس لیگا
پرو A که بهنام یخچالی گارد رأس تیم ملی بسکتبال ایران را دارد، مقابل ساینس سیتی جنا قرار گرفت و با نتیجه ۹۱ - ۸۵ به برتری رسید. در این بازی یخچالی ۲۹ دقیقه در ترکیب تیمش قرار داشت و در این مدت ۱۷ امتیاز، ۶ ریباند و یک پاس منجر به گل را به ثبت رساند و سومین بازیکن پرامتیاز تیمش بود.


درخشش پینگ‌پنگ‌باز ایرانی در ایتالیا
امیررضا عباسی بازیکن ایرانی تنیس روی میز با پرچم مالت با صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات فیدر ایتالیا مدالش قطعی شد. در این مسابقه با حذف امیرحسین هدایی و نیما عالمیان دو ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در مراحل یک شانزدهم و یک هشتم، امیررضا عباسی جوان ۲۳ ساله ایرانی که با پرچم کشور مالت در مسابقه‌ها حضور دارد، با پیروزی بر دسایی هندی نفر 88 رنکینگ جهان از هند، با صعود به مرحله نیمه‌نهایی مدالش را قطعی کرد. او برای رفتن به فینال با رقیب ژاپنی خود مبارزه می‌کند.


روزهای سخت مدافع عنوان قهرمانی
همه چیز برای لورکوزن وارونه شد!
در روزهایی که تیم بایرن مونیخ با ونسان کمپانی برخلاف مسابقات اروپایی عملکرد خوبی در بوندس‌لیگا دارد، مدافع قهرمانی آلمان یعنی لورکوزن نتوانسته موفقیت‌های فصل گذشته را در ابتدای این فصل تکرار کند و فعلاً از صدر جدول دور مانده است. روند شکست‌ناپذیری بوندس‌لیگایی لورکوزن در ابتدای فصل با شکست مقابل لایپزیش به پایان رسید و این تیم حالا برخلاف فصل گذشته که با بازگشت به بازی و گلزنی در دقایق پایانی تیم موفق به کسب پیروزی و امتیاز می‌شد، درست به همین شکل امتیازات حیاتی خود را از دست می‌دهد. لورکوزن در این فصل، در ۴ مسابقه لیگ و یک بازی از لیگ قهرمانان اروپا با وجود به ثمر رساندن گل نخست بازی، فرصت کسب پیروزی را از دست داده و این به نگرانی بزرگی برای شاگردان ژابی آلونسو تبدیل شده است.  در آخرین بازی لورکوزن، این تیم تا دقیقه ۹۰ مسابقه با نتیجه دو بر یک از وردربرمن پیش بود اما در نهایت، به تساوی رضایت داد تا فرصت قرار گرفتن در سه امتیازی صدر جدول را از دست بدهد. تیم شکست‌ناپذیر فصل گذشته بوندس‌لیگا، حالا باید به مصاف الورسبرگ در جام حذفی برود و پس از آن، دو مسابقه سخت را مقابل اشتوتگارت در لیگ و لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا پیش رو خواهد داشت.