در آلبانی حریف آسان ندارم

گرایی: با طلای جهان دوباره برمی‌گردم

یکی از استثناهای کشتی که به بازی‌های المپیک پاریس نرسید، محمدرضا گرایی بود. دارنده مدال طلای جهان و المپیک که نتوانست از سد نابغه جدید کشتی فرنگی یعنی سعید اسماعیلی بگذرد. حالا او بعد از دست دادن بازی‌های المپیک می‌خواهد در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی دوباره به اوج برگردد. هر چند که این کار واقعاً سخت و دشوار است اما انگیزه کافی برای این کار را دارد: «در این مدت تمرینات سختی را انجام دادم و الان در بهترین فرم خودم قرار دارم و باید بهترین کشتی را بگیرم.» این یعنی بعد از جهانی 2021 باز هم باید منتظر یک مدال طلای دیگر از مرد یخی کشتی بود.

بعد از جهانی 2023 در صربستان باز هم روی تشک هستی و برای یک مدال طلای دیگر باید بجنگی.
ان‌شاءا... که بتوانم بهترین خودم را در مسابقات کشتی رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی آلبانی به نمایش بگذارم.
ولی در وزن 72 کیلوگرم؟
بله بعد از اینکه شانس حضور در وزن 67 کیلوگرم المپیک را از دست دادم به این وزن آمدم و می خواهم ببینم که چه شرایطی را دارم.
قبلاً هم در این وزن بودی؟
بله در بعضی مسابقات در وزن 72 کیلوگرم کشتی گرفتم اما در مسابقات رسمی و در این سطح نبوده است.
به نظر مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی هم سطح بالایی داشته باشد.
مسابقات جهانی کشتی همیشه سنگین بوده اما امسال از مسابقات اوزان غیرالمپیکی خیلی استقبال شده و ستاره‌های زیادی به این مسابقات آمدند. به همین خاطر سطح مسابقات امسال هم بسیار بالاست.
چرا این همه استقبال شد؟
همه کسانی که نتوانستند به المپیک برسند سعی کردند، هرطور شده تغییر وزن بدهند و خودشان را به آلبانی برسانند. دور ماندن از سطح اول کشتی دنیا بازگشت را سخت می‌کند و فلسفه اتحادیه جهانی هم برای برگزاری مسابقات این بود تا هر کسی به المپیک نرسید بتواند یک دوره مسابقات جهانی را حضور داشته باشد و از فرم اصلی خودش خارج نشود.
 همین باعث به وجود آمدن یک رقابت سخت می‌شود؟
به طور حتم همه آنهایی که المپیک را از دست دادند به آلبانی آمده‌اند تا در رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی حاضر باشند که رقابت سخت و نزدیکی را به وجود می‌آورد و کار را برای همه بسیار سخت می‌کند.
در المپیک پاریس همه دوست داشتند که در ترکیب تیم ملی بدرخشی ولی نشد.
فرصت بزرگی را از دست دادم. مدتی تمریناتم را برای حضور در المپیک  به دلیل آسیب‌دیدگی انگشتم از دست دادم و همین نگذاشت برای المپیک صد درصد باشم. ولی بعد از آن سعی کردم خیلی زود خودم را جمع کنم و به ترکیب تیم ملی برگردم. پس از اینکه نتوانستم در المپیک شرکت کنم، تصمیم گرفتم به یک وزن بالاتر بیایم و در وزن 72 کیلوگرم در رقابت‌های جهانی شرکت کنم و امیدوارم که بتوانم مدال طلا را بگیرم.
منتظر مدال طلا باشیم؟
شکر خدا شرایط خوبی دارم و تمرینات مناسبی را پشت سر گذاشتم. امیدوارم که لطف خدا شامل حال من شود و بتوانم بهترین خود را در تشک کشتی به نمایش بگذارم و اگر با مدال طلا همراه شود که چه بهتر.
با این مدال طلا دوباره به سطح اول کشتی دنیا بر می‌گردی؟
تمام تلاشم را می‌کنم که این اتفاق بیفتد. البته هر چه خدا بخواهد همان می‌شود اما می‌خواهم تا چند سال دیگر هم در کشتی بدرخشم.