ایران از کره شمالی به فیفا شکایت کرد

قصه تکراری صغرسن

 مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا در حال برگزاری است و تیم ملی نوجوانان در گروه A مسابقات پس از پیروزی پرگل مقابل هنگ کنگ به مصاف کره شمالی رفت اما در مقابل این تیم با نتیجه 4-1 شکست خورد.
 نتیجه کسب شده نشان‌دهنده ضعف تیم ملی بود اما عکس‌های منتشر شده از دیدار تیم ملی با کره شمالی نشان‌دهنده بالا بودن سن چند بازیکن تیم حریف بود.
این موضوع باعث شد تا فدراسیون فوتبال کشورمان با ارسال نامه‌ای به AFC اعتراض رسمی خود را در این مورد مطرح کرده و خواستار انجام آزمایش روی سن برخی بازیکنان این تیم شد. برهمین اساس فدراسیون فوتبال در نامه خود به صورت مشخص نسبت به ۶ بازیکن کره شمالی شکایتی را مطرح و از AFC درخواست کرده بررسی لازم درمورد سن این نفرات انجام شود.
فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به داتو وینذور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود را درباره وضعیت بازیکنان تیم ملی فوتبال زیر 17 سال کره شمالی اعلام کرد. در متن این نامه آمده است: «به اطلاع می‌رساند که ایران رسماً از AFC درخواست می‌کند تا کنترل سنی بازیکنان زیر 17 سال کره شمالی را به دلیل استفاده از بازیکنان فاقد شرایط در نظر بگیرد.
حتی از نظر بصری هم ویژگی‌های فیزیکی و ساختار بدنی برخی از بازیکنان کره شمالی نشان می‌دهد که آنها احتمالاً بیش از 17 سال سن دارند. برای حفظ اعتبار رقابت‌ها، ضروری است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در طول مسابقات آنها را به صورت تصادفی آزمایش کند چرا که نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و باعث می‌شود تأثیرات منفی روحی، ذهنی و فیزیکی روی بازیکنان جوان‌تر داشته باشد. این 6 بازیکن به نظر می‌رسد که بزرگتر از سن قانونی این مسابقات هستند: شماره 3: چو چانگ هیوک شماره 5: چو سونگ هون شماره 10: کیم یو جین شماره 11: ری کانگ ریم شماره 20: آهنگ ری کانگ شماره 22: هان ایل بوک.»
نکته جالب اینکه عباس چمنیان، سرمربی تیم نوجوانان ایران که سابقه تقابل با کره شمالی در سال ۲۰۱۶ را داشت، پیش از اعزام تیم به مسابقات در صحبت با سایر اعضای تیم این موضوع را مطرح کرده بود که احتمال دارد کره شمالی از بازیکنان بزرگسال‌تر استفاده کند.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و نود
 - شماره هشت هزار و پانصد و نود - ۰۷ آبان ۱۴۰۳