حوادث جهان

نـــــــــــروژ

خروج ناگهانی قطار از ریل با یک کشته

 یک قطار مسافربری در شمال نروژ ناگهان از ریل خارج شد و یکی از مسافران جان باخت.  به گزارش یورونیوز، لکوموتیو و اولین واگن قطار هنگام حرکت از شهر تروندهایم به بودو از روی ریل خارج شدند. این قطار ۹۰ مسافر داشت که در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.  علت حادثه همچنان در دست بررسی است اما گزارش‌های اولیه حاکی از این است که رانش زمین احتمالاً عامل این حادثه بوده است.  هری کورسلوند، اپراتور زیرساخت‌های ریلی نروژ، گفت: هنوز خیلی زود است که به طور قطع بگوییم چه عاملی باعث خروج ناگهانی قطار از ریل شده است، اما رانش زمین یک احتمال قوی است. یک زمین‌شناس نیز برای ارزیابی پایداری منطقه پس از رانش زمین به محل حادثه رفته است.

 

هندوستان

مرگ 3 کارگر با سقوط مخزن آب

 سقوط یک مخزن آب در ایالت ماهاراشترا در غرب هند 3 کشته و ۷ زخمی برجا گذاشت.  به گزارش ایندیاتودی، پلیس اعلام کرد، مخزن آب در داخل یک اردوگاه کار اجباری در منطقه بوساری در ناحیه پونه جنوب شرقی بمبئی قرار داشت و وقتی کارگران زیر منبع در حال استحمام بودند ناگهان فروریخت.  پلیس گمان می‌کند مخزن آب به احتمال زیاد به دلیل فشار آب فرو ریخته و باعث ترکیدن دیواره‌های مخزن شده است.

 

نیجــــــریه

سقوط بالگرد شرکت نفت با 8 سرنشین

سقوط یک بالگرد حامل شش کارگر نفتی و دو خدمه در ایالت نفت‌خیز ریورز نیجریه، منجر به مرگ سرنشینان شد.  به گزارش الجزیره، اولوفمی سونیه، سخنگوی شرکت ملی نفت نیجریه گفت: بالگرد که توسط یک شرکت خصوصی اداره می‌شد و در خدمت شرکت ملی نفت نیجریه بود، هنگام پرواز از پورت هارکورت، پایتخت ایالت ریورز، به تأسیسات تولید و ذخیره نفت، تماسش قطع شد.  مقامات هوانوردی گفتند هیچ سیگنال فرستنده یاب اضطراری از بالگرد دریافت نشده است.  وزارت هوانوردی نیجریه در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که تمام منابع موجود، از جمله ارتش و هواپیماهای سبک، برای کمک به مکان‌یابی و نجات بازماندگان مستقر شده‌اند. تا ظهر دیروز 3 جسد پیدا شده بود و احتمال می‌رود همه سرنشینان جان باخته باشند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ آبان ۱۴۰۳