ایران در «ایران»

افزایش 54 درصدی بارش‌های پاییزی در مازندران
ساری- مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارش‌های اخیر ، میانگین بارندگی استان در سال آبی جاری (اول مهر تاکنون) را به ۱۲۵.۷ میلی‌متر رساند که ۵۴ درصد بیشتر از میانگین دوره بلندمدت و ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
فرهاد خلردی با بیان اینکه میانگین بارندگی روزهای ابتدایی آبان در مازندران ۴۶.۷ میلی‌متر ثبت شده است، اظهار کرد: بیشترین میزان بارش‌ها در «کورکورسر» نوشهر با ۱۹۳ میلی‌متر ثبت شده است. وی افزود: این بارش‌ها در مناطق مختلف استان منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها شد که بیشترین میزان افزایش آب در رودخانه تجن و از بعدازظهر تا شامگاه جمعه (۴ آبان) ثبت شد. مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش قابل توجه دِبی مقطعی آب رودخانه‌های مازندران پس از بارندگی‌های روزهای ابتدایی آبان خبر داد و گفت: بیشترین اثرگذاری این بارش‌ها از نظر افزایش حجم آب رودخانه‌ها در رودخانه تجن ثبت شد که دِبی مقطعی این رودخانه را در پیک سیلاب به ۲۶۰ متر مکعب بر ثانیه رساند که بیش از ۲ برابر آورد آب این رودخانه در شرایط عادی است. به گفته وی، بارندگی‌های چند روز اخیر سبب شد که دِبی آب رودخانه تِلار به ۱۰۴ متر مکعب و نکارود به ۹۰ متر مکعب برسد.
 
افتتاح بزرگ‌ترین بارانداز ماهی
مرکز کشور در اصفهان
اصفهان - بزرگ‌ترین بارانداز ماهی مرکز کشور در میدان میوه و تره‌بار اصفهان هفته جاری افتتاح و این کلانشهر قطب توزیع ماهی مرکز کشور می‌شود.
 شهردار اصفهان گفت: جنوب کشور بزرگترین قطب تولید ماهی یا صید ماهی است، اما این حوزه نیاز به یک قطب توزیع در مرکز کشور داشت که ماهی‌های جنوب وارد مرکز کشور شود و از آن نقطه به سراسر کشور در یک شعاع کوچک‌تر توزیع شود. علی قاسم‌زاده افزود: اصفهان داوطلب این اقدام شد و در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع این مرکز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار راه اندازی شده است. وی با بیان اینکه در این بازار ماهی ۱۵ غرفه تأسیس شده که ظرفیت تخلیه ۸۰ تن ماهی در روز را دارد، افزود: روزانه در هر غرفه بار یک خودروی سنگین تخلیه می‌شود و دو خودروی سبک، بار تخلیه‌شده را به مقصد نقاط مختلف کشور بارگیری می‌کنند. شهردار اصفهان گفت: روزانه ۳۰ خودروی سنگین تخلیه بار کرده و ۶۰ خودروی سبک‌تر این ماهی‌ها را به سراسر کشور منتقل می‌کنند و در عمل با این اقدام اصفهان قطب توزیع ماهی مرکز کشور خواهد شد.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ آبان ۱۴۰۳