اخبار

رفع موانع کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال
دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی گفت: مرحله خرید و فروش برخط  در حال انجام است و در صورت محقق شدن، صفر تا صد معاملات خودرویی به صورت آنلاین انجام می‌شود. به گزارش مهر، محمد امین احمدلو، درباره رفع موانع کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال افزود: به طور مثال ستاد در تدوین و پیشبرد آیین‌نامه حمایت از کسب وکارهای دیجیتال ایفای نقش کرده به طوری که مثلاً این شرایط امکان‌پذیر شد که سکوهای معاملات خودرو بتوانند به صورت برخط   داده‌های مربوط به حوزه‌های مختلف از جمله سوابق بیمه، تصادفات یا دستورات قضایی را که روی خودرو وجود دارد ارائه دهند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان:
از استعدادهای برتر و نخبگان حمایت می‌شود
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر لفظ «ملی»، مأموریت ملی داریم تا استعدادهای برتر و نخبگان کشور را در هر گروه و دسته‌ای به خوبی شناسایی و به صورت معناداری از آنها حمایت کنیم. به گزارش ایرنا، سعید خدایگان در مراسم استقبال از نودانشجویان ۱۴۰۳ و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی فرشتگان (واحدی که با هدف حمایت از افراد کم‌شنوا و ناشنوا تأسیس شده) گفت: ناشنوایی ناتوانی نیست، در تاریخ، مشاهیر بزرگی ناشنوا بودند. به عنوان مثال هلن کلر نویسنده بزرگ، یکی از این مشاهیر است که علاوه بر ناشنوایی، نابینا هم بوده است ولی هیچ کدام از این دو موضوع مانع شکوفایی او نشد. ناشنوایی ناتوانی نیست، دیگران توانستند، شما هم می‌توانید. هدف این بنیاد حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان است.

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارش اخیر خود به بررسی آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور پرداخته است. به گزارش ایسنا، نفوذ اینترنت پهن باند ثابت از ۱۲/۹ درصد در بهار سال ۱۴۰۲ به ۱۲/۹۲ درصد در بهار سال‌جاری رسیده است. همچنین ضریب نفوذ پهن باند سیار با رشد قابل توجهی روبه رو بوده است. در واقع ضریب نفوذ پهن باند سیار در بهار سال گذشته (۱۴۰۲) از ۱۲۴/۰۲ به ۱۳۲/۵۶ در بهار سال ۱۴۰۳ رسیده که حکایت از رشد ۶/۸۹ درصدی در این حوزه دارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ آبان ۱۴۰۳