حوادث جهان

   هند
کارخانه مهمات‌سازی منفجر شد
 انفجاری مهیب در داخل یک کارخانه مهمات‌سازی در ایالت مادیا پرادش در مرکز هند، چندین نفر را زیر آوار مدفون کرد. به گزارش ایندیاتودی، این انفجار در داخل کارخانه مهمات‌سازی مؤسسه امنیت مرکزی در منطقه خماریه در منطقه جبلپور این ایالت رخ داد. بر اساس گزارش‌ها، بمب و مواد منفجره در داخل کارخانه مهمات‌سازی ساخته می‌شد. در این گزارش آمده است: سه نفر از مجروحان که از کارکنان این کارخانه هستند برای مداوا به بیمارستان خصوصی منتقل شده و حال آنها وخیم گزارش شده است.
 
   تونس
6 کشته در تصادف کامیون و تاکسی
 برخورد یک کامیون و یک تاکسی حمل‌و‌نقل بین استانی در مرکز استان قیروان تونس، شش کشته و سه زخمی برجا گذاشت. به گزارش الجزیره، سرهنگ حمدی لوصیف، مدیر منطقه‌ای حفاظت مدنی در قیروان، گفت: تصادف مرگبار چهارشنبه در جاده اصلی شهر چبیکا و قیروان رخ داد که در آن یک کامیون با یک تاکسی حمل‌و‌نقل بین استانی برخورد کرد. به گفته لوصیف، جاده محل حادثه به دلیل وجود چاله‌های زیاد یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های منطقه محسوب می‌شود که منجر به تصادفات رانندگی مرگبار زیادی شده است.
 
   گینه نو
حمله مسلحانه به مسافران اتوبوس
در حمله افراد مسلح به یک دستگاه اتوبوس عمومی و تیراندازی به مسافران در استان «انگا»ی پاپوآ گینه نو، دست‌کم ۷ نفر کشته و چندین نفر دیگر ناپدید شدند. به گزارش روزنامه «گاردین»، این حادثه بعدازظهر سه‌شنبه رخ داده است. همچنین مقامات پلیس محلی اظهار کردند که در زمان وقوع این حمله بیش از ۲۰ مسافر سوار این اتوبوس بودند. تاکنون مرگ ۷ مسافر مرد از جمله راننده اتوبوس تأیید شده است. وضعیت جسمانی یک نفر نیز وخیم گزارش شده است. به گفته پلیس محلی، مشخص نیست افراد ناپدید شده چه وضعیتی دارند اما تلاش برای یافتن آنها آغاز شده است. گفته می‌شود که احتمالاً این حادثه به خاطر اختلافات قبیله‌ای رخ داده است.
 
   فیلیپین
«ترامی» زندگی 380 هزار نفر را بر هم ریخت
 طوفانی موسوم به «ترامی» در فیلیپین منجر به وقوع سیل شد و زندگی هزاران نفر را تحت تأثیر قرار داد. به گزارش «چاینا دیلی»، مقامات فیلیپین اعلام کردند طوفان ترامی منجر به بارندگی شدید و قطعی برق در بسیاری از مناطق این کشور شده و بیش از ۳۸۰ هزار نفر را نیز تحت تأثیر قرار داده است. این طوفان منجر به آبگرفتگی خیابان‌ها، محله‌ها، مراکز خرید و مزارع برنج شده است. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سیلاب، خودروها را در خیابان‌های آبگرفته با خود می‌برد. در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که در استان «آلبای» به دلیل سیل و رانش زمین، حمل‌و‌نقل در مناطق آسیب‌دیده مختل شده است.