از گوشه و کنار ایران

اجاره آدمکش برای تصادف ساختگی مرگبار
سه آدمکش اجاره‌ای که در یک تصادف ساختگی مرد جوانی را به قتل رسانده بودند پس از دستگیری متهم اصلی را لو دادند.سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: چندی قبل در پی وقوع تصادف در شاهرود مرد 35 ساله‌ای مجروح و به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات جان باخت. وقتی مأموران پلیس به بررسی ماجرا پرداختند با اعلام پزشکی قانونی مبنی بر اینکه علت فوت ضرب و جرح و قتل بوده موضوع وارد فاز دیگری شد. پلیس با ادامه تحقیقات توانست در کمترین زمان ممکن سه نفر از عاملان این جنایت را که از اشرار سابقه‌دار بودند در خراسان رضوی دستگیر کند.در بازجویی‌ها این سه نفر اعتراف کردند برای این تصادف ساختگی از سوی فردی اجیر و استخدام شده بودند که متهم چهارم نیز دستگیر شد. وی انگیزه خود را از این جنایت خصومت شخصی اعلام کرد و متهمان این پرونده همگی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
 
دستگیری دندانپزشک قلابی هنگام ویزیت بیمار
 دندانپزشک قلابی که بدون داشتن مدارک پزشکی و مجوز، بیماران را ویزیت می‌کرد دستگیر شد.  سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در پی تحقیقات پلیسی و انجام اقدامات اطلاعاتی، مأموران پلیس این فرماندهی از فعالیت یک دندانپزشک بدون مجوز در این شهرستان با خبر شدند.در تکمیل تحقیقات پلیس، مطب این فرد که با طبابت غیرقانونی و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت و جان افراد جامعه و شهروندان را در معرض خطر قرار داده بود، شناسایی شد و بلافاصله در هماهنگی با دستگاه قضایی، تیمی از مأموران کلانتری 176 حسن‌آباد، به آدرس موردنظر اعزام شدند. در زمان حضور تیم اعزامی در محل، مشاهده شد که مطب دندانپزشکی به‌صورت غیرقانونی در حال فعالیت بوده و متصدی مطب نیز در حال ویزیت یک بیمار است اما هیچ‌گونه مدرک پزشک معتبری برای ارائه ندارد.

سرقت میلیون دلاری مأموران قلابی
  مأموران قلابی که از سرنشینان یک خودرو یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلار سرقت کرده بودند در گیلان دستگیر شدند.سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: کارآگاهان آگاهی در پی دریافت خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت از یک دستگاه خودروی رونیز در محور سراوان به سمت فومن، بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند و مشخص شد که سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو پارس با متوقف کردن خودروی مالباختگان و معرفی خود به عنوان مأمور یکی از نهادهای دولتی، یک میلیون و ۳۹۵ هزار دلار را از آنان سرقت کرده و از محل متواری شده بودند.کارآگاهان پس از کشف سرنخ‌های مهم با اقدامات فنی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت متهمان و مخفیگاه آنان را شناسایی کردند و راهی مخفیگاه متهمان در شهرستان‌های آستارا و تالش شده و متهمان را که ۳۲ و ۳۷ ساله بودند در دو عملیات منسجم دستگیر کردند.